Avatar billede staticmotion Nybegynder
05. oktober 2003 - 12:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

cubase til scale tracker..hurtigere pc, men sløvere prog hvorfor?

Hej!
Jeg har et hjemme studio, med a33 motherboard a3000 sampler og cs6r modul.
jeg sidder i frankrig med en 500mhz og 186 ram
før havde jeg en 366mhz og kun 64 ram!!!
Før kørte alt perfekt, ingen delays...på load tid og sync med midi...jeg har ingen sync eller latency problemer nu heller...men...
min scaletracker er MEGET tung, og cubase er MEGET MEGET tung at slæbe rundt...jeg opgraderede fra live til audigy....altså et allround boost til alt....
men hvorfor fanden er mine programmer så mere sløve...som om der ikke er ram nok eller processer kraft???
jeg har win98se på begge maskiner....
den første var en noname homebuild og den jeg har nu er en fucking compaq...( fik den billigt ) køber snart noget bedere...men indtil da skal det jo bare virke....
133 point til gode ideer om sløv preformance...
( virtuel mem er automatisk )

hilsen gk-motu
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 12:42 #1
The official requirements from Steinberg for Cubase SX are a 500 MHz Pentium III processor (1 GHz Pentium or AMD recommended) and 256 MB of RAM (512 recommended).

You will also need a hard drive fast enough and large enough to work with digital audio. If you already meet the specs above, chances are that the speed of your drive is adequate. As for size, anything smaller than 10 GB will get eaten up by large audio files fairly quickly.

The question of whether or not you can use a laptop to run Cubase has also been asked. The answer is yes, of course, provided that it is sufficiently powerful, as outlined above. .

du skal nok "bare" proppe lidt mere ram i..??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 12:46 #2
Avatar billede staticmotion Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:15 #3
ehh....flot...men ikke godt...
jeg bruger cubase 5 som kørte perfekt på 300mhz og 64 ram
nu buger jeg 500mhz 186 ram...SLOW..on preformance...
gæt videre...tak...
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:47 #4
Det burde køre fint. Prøv at sætte buffersizen lidt op. Ellers defragmenter computeren. At du har skiftet lydkort er ligegyldigt (Bortset fra lacenty'en)...
Men hvad mener du med tung? Er det når der er mange spor eller får den problemer med bare ét spot?

/JunoLab
Avatar billede helmersen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:31 #5
Køb en ny spand :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:25 #6
hvad hastigheden på rammen...? kører de optimalt.
Avatar billede staticmotion Nybegynder
05. oktober 2003 - 20:02 #7
helmersen....hehe...jo tak....nu bor jeg bare i frankrig og en normal dødelig løn er RØV her...men jeg vil sku gerne ha en ny...
junolab...tester med det samme...melder tilbage efter...
bartfreak...jeg havde 64 før købte 128 xtra...hvordean sætter jeg op til optimal ram hastighed? har lidt mistanke om at der er noget om det!!
snart tilbage!
gk
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:59 #8
i bios..er det pc 100..el. 133..?
tryk delete/F2/f10(afhæning af hvilken pc/bios) når du starter pcén op, du må rode lidt rundt, men det er  sikkert samme sted som cpu hastighed..m.m..når du har fundet brug pgdn/pgdn, for ændre på hastigheden. De fleste bios, kan kun ændres hvis, den kan ændres (flot  formuleret).men pas lidt på..
starter den op med beeps, sort skærm skal du cleare bios, tag batteriet ud, el den rigtige jumper,(står i manu- tit jp4-5).
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:59 #9
men måske skulle du prøve sandra soft..det kan måske gi´ nogle tips omhvadden kan laves om.
http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?Kategori=Benchmarkprogrammer&id=933
Avatar billede clauzii Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:57 #10
Hvis jeg husker ret er mange Compaqs født med egen BIOS, så det er sjældent man får adgang til de mere tweakende ting.
Spørgsmål: Er det så´n en med Onboard/Shared grafik for så er det hele lidt mere omsonst at rode I?
Hvis det er, så få fat i et AGP grafikkort hvis maskinen klarer det, og slå Onbord grafikken fra - det vil gi´ en del mere ´luft´ til systemet :)

Min erfaring siger mig i øvrigt at Compaq (bl. a.) bruger det samme motherboard (med modifikationer) i flere modeltyper, så det er knapt så ´optimeret´ til en bestemt opgave, specielt Musik & Videoredigering, da (tror jeg) ca.98% af alle Compaqs bliver solgt til kontorbrug....

Men selvfølgelig skal man ikke gi´ op såhhhh....
Hvad er det for en model?
Avatar billede clauzii Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:00 #11
PS: jeg har selv prøvet en PIII med både PC100 og PC133 RAM, det er faktisk ikke det der gir forskellen på kvikt og RIGTIGT LANGSOMT, det kører begge dele som i smør, så jeg tror ikke (hele) problemet skal findes her...
Avatar billede clauzii Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:02 #12
Undskyld jeg spammer mig selv med kommentarer, men når jeg skriver ´prøvet´ vil det sige min maskine jeg har brugt i 4 år!
(Er dog skiftet til noget hurtigere, men nok om det...)
Avatar billede staticmotion Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:36 #13
ehh det er en presario 7464...sorry der er gået nogle år..hehe...jo god ide med grafik kort...for det er der den hænger...skla lige finde et job...så jeg kyler den her compaq ad h til...takker
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:26 #14
det gør jeg oz..O/