Avatar billede wilweb Nybegynder
05. oktober 2003 - 09:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

deling af mapper

Jeg kunne godt tænke mig at 2 brugere i en workgroup har forskellige rettigheder til delte mapper Fx.

på e:\dokumenter\bruger2\

bruger2 skal kun have adgang til at læse og rette  filer i 'bruger2' mappen og skal ikke have rettigheder, hverken til at skrive eller læse i mappen 'dokumenter'

er det muligt?

Det jeg har gjort er at bruger1 er administrator og bruger2 er superbruger, og givet tilladelse til at bruger1 og bruger2 har rettigheder i mappen 'bruger2' men at kun bruger1 har rettigheder i mappen 'dokumenter'

Alligevel kan bruger2 når jeg logger på som ham læse alle filer i mappen 'dokumenter'

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede kenp Novice
05. oktober 2003 - 10:46 #1
hvorfor nøjes du så ikke bare med at dele mappe 2? det er jo lidt svært at komme til at læse mappe 2 hvis han ikke har rettgiheder til at læse i dokumenter! da mappe2 ligger i den!
Avatar billede tsolsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:35 #2
Lav et share kun til bruger 2 hvor du kun deler bruger2 mappen Eks:  \\server\dokumenter\bruger2
Hvis du kun vil dele "dokumenter" så skal du ind og rode med NTFS-tilladelser
Avatar billede wilweb Nybegynder
21. december 2003 - 10:26 #3
det kan jeg ikke finde ud af! Lige hvordan jeg har forsøgt mig med jeres kommentar kan jeg ikke få det fixet ordentlig.