Avatar billede matt69 Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Langsom/ustabil 56K flatrate forbindelse i England

Jeg er for tiden i England på udveksling, og jeg har min computer med herover (Fujitsu-Siemens Scaleo, 2GHz, 256MB RAM, Windows XP home). Jeg har en flatrate dial up-forbindelse, men jeg var nødt til at købe et eksternt 56K-modem, idet mit indbyggede modem ikke virkede (selvom det tidligere har virket i Danmark). Nu har jeg så forbindelse, men forbindelsen er ekstremt langsom. Dvs., den forbinder til 49,2 Kbps, og når man lige har connectet går det hurtigt nok i ca. ½ minut, men så er det som om forbindelsen går halvvejs død; som om datastrømmen kommer i "stød". Man har ca. 5 sekunders forbindelse, så går den ligesom i stå 10-30 sekunder, og så kører den lidt igen. Det lykkes kun at hente mails 1 ud af 4 gange, og for det meste får jeg beskeden "Siden kan ikke vises". Det er røvirritende! Det er som om jeg skal have Internet Explorer kørende, før Outlook Express vil hente mails.
Modemet er helt nyt, et PhonicPro V.92/V.90 External (kører på com-porten). Forbindelsen er hos Freeserve. Telefonlinien er iflg. British Telecom OK - de har skruet signalet op til max. Jeg har kontaktet udbyderen, men de ved ikke hvad det er - måske noget med TCP/IP, siger de ...?! Jeg håber nogen kan hjælpe, for det er røvirriterende! Jeg har lavet speedtest hos McAfee, og den stod til 11.2 Kbps.
Avatar billede sne-katten Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:12 #1
hmmmm... prøv at formatere computeren, og/eller sætte stikkene ordentlig i
Avatar billede matt69 Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:41 #2
Stikkene er ordentligt i, og jeg har ikke mulighed for at formatere computeren ... så skal jeg lave kæmpe backup, og det har jeg ikke mulighed for pt ...
Avatar billede sne-katten Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:44 #3
jeg har prøvet det på en anden computer (min morfars). tilsidst blev jeg så træt af det, at jeg bare formatterede hele lortet, og Hokus Pokus: det virkede. det er mit bud
Avatar billede sne-katten Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:45 #4
det kan være en virus også. du kunne prøve at købe norton internet security (jeg anbefaler varmt) og scanne hele computeren
Avatar billede matt69 Nybegynder
05. oktober 2003 - 20:19 #5
nu har jeg scannet med to forskellige antivirus-programmer, men der er ingen virus ...
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:48 #6
Hej Matt69. Hvilken version af windows bruger du, og har du eventuelt en hjemmeside til producenten af dit modem?

Det kunne godt lyde som nogle af de protokoller modemet bruger til at connecte, så det kan være du bare skal have en init-streng for at kunne køre igen...

Men prøv at besvare ovenstående!
Avatar billede matt69 Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:36 #7
Hej cfs! Jeg bruger XP (Home). Producentens hjemmeside er http://www.phonicpro.co.uk/, og modemet kan ses paa http://www.phonicpro.co.uk/products/v92_ext_08-11100.htm.
Avatar billede sne-katten Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:44 #8
du har måske for lidt ram? for mange ting kørende i baggrunden
Avatar billede matt69 Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:16 #9
hm, jeg har ikke før haft problemer med RAM ... jeg har 256, og der er vist ca 80 "til overs" ...
Avatar billede matt69 Nybegynder
12. oktober 2003 - 23:40 #10
... jeg fik en computer-fyr til at checke det hele, og han fandt ud af, at problemet er min computer - og hverken modem, internetudbyder, telefonlinier el.lign. ... så nu er det med at formattere computeren (eller i hvert fald reinstallere Windows), som sne-katten sagde ... ;-)
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:24 #11
tjaaa...en formatering er altid god så længe der er windows på computeren.
Nårh..jeg havde ellers en init streng til dig..men det er så ligemeget...
den var ATS37=9S95=0
Avatar billede matt69 Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:26 #12
Takker ... jeg kan jo prøve initstrengen ... hvordan bruger man sådan en?

Er der ikke noget med at man kan re-installere windows uden at man sletter hele harddisken?? (Jeg har en recovery-cd-rom ...)
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:28 #13
det kan du sagtens. Du kan bare sætte din windows cd i, og så boote. det kræver at du i BIOS har sat at den skal boote fra  CD. Så vil de starte op og tilbyde dig at boote fra en cd, og det skal du bare trykke enter til, så gør den det. Du kan også bare sætte din windows cd i når du er i windows, og så vælge at den skal installere oven i den gamle version, så er den i vinkel!

Jeg ved ike hvor man benytter initstrenge i XP....Win9x, ME og 2000 ved jeg...men ikke XP
Avatar billede matt69 Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:54 #14
tak! så hvis jeg installerer windows oven i den gamle version, mister jeg altså ikke mine dokumenter, programmer, etc.?
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:01 #15
du mister intet...det eneste den gør ved sådan en installation er at overskrive systemfiler mm. Det vil sige dokumenter og programmer og den slags er der ingen fare for!