Avatar billede foongogeth Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tooltip i UDF

Hejsa

Jeg har et lille problem, som jeg håber, at jeg kan få hjælp til. Jeg har skrevet en User Defined Function i et VBA-modul, og vil nu gerne have vist et tooltip, når den indtastes i formellinien. Altså en lille hjælpetekst, som viser hvilke parametre, funktionen tager imod. På samme måde, som hvis man taster =if( i linien - så får man en gul linie, der fortæller kort om funktionen. Kan man lave en sådan i VBAk, og i givet fald hvordan?

Hilsen
Bo
Avatar billede jkrons Professor
05. oktober 2003 - 16:45 #1
Så vidt jeg ved kan man ikke selv lave de tooltips til egne funktioner. Det er kun de indbyggede funktioner, der har disse tips, ovenikøbet kun de standardiserede. De der kommer fra Analysis Toolpack har dem ikke.

Som alternativ kan du skrive din funktion til og med den føtrste parentes, altså fx =Minfunktion(

Så trykker du Ctrl+skift+A. Så indsættes argumentnavnene i formelnien, hvor de så kan overskrives med de rigtige værder.
Avatar billede foongogeth Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:29 #2
Tja, det var jo en skam, at jeg ikke kan gøre det. Du var trods alt det tætteste jeg kom på et svar, så du må hellere få pointene.

Jeg kan dog ikke få ctrl+shift+A til at virke, selvom jeg gør som du siger...

Tak for hjælpen omend det ikke var hvad jeg havde håbet.

/Bo