Avatar billede cresswell Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

download af html-fil

Hvis jeg har lavet en funktion, som har et output som en html-fil, hvordan får jeg den så til at downloade den automatisk.

Jeg startede med at lavede en standart <a href... osv, men det virkede ikke, for så vil browseren bare åbne html som et alm dokument. Men det er ikke det jeg vil.. Der skal komme download dialogboksen frem, altså "Save Link As / Gem destination som". Jeg har kigget mig lidt rundt omkring, men uden held.

MvH
IV LegioN -//- Cresswell
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2003 - 00:53 #1
Du kan, mig bekendt, ikke downloade formater der åbnes i browseren ved et link. der er du nødt til at anvende gem som eller Save Link As / Gem destination som. Beklager det kan ikke lade sig gøre
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:55 #2
ellers bliver du nødt til at pakke det som en zip eller rar fil også skal brugeren pakke den ud inden den kan bruge den
Avatar billede cresswell Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:00 #3
hmm... problemet er at det er et output fra et php-script, så det er ikke lige til.. men jeg har set at man kan med brug af cgi, men det har jeg desværre ik skillz til..  noget andet i kan anbefale??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:02 #4
hvad med at kalde filen for .doc, .pdf, .zip eller andet som downloaded selvom det er en html fil, og informer brugere om at fjerne .zip fra filnavnet..
f.eks. test.htm.zip
Avatar billede cresswell Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:06 #5
tak, jeg har også prøvet med en cfg istedet, men den bliver desværre også bare vist i browseren istedet...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:10 #6
hvorfor laver du ikke bare outputten som ren tekst og skriver folk skal kopiere teksten og gemme den som .html?
eller laver link til siden og skriver folk skal gemme siden ved at højre-klike og vælge gem som?

thesurfer => doc og pdf bliver åbnet hvis man har word eller ligene til .doc filer, det samme er med pdf
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:12 #7
prøv .exe .. det skulle gerne downloades.. med mindre man vælger åben..
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:14 #8
vil gøre som rkhdk at lave et link og fortælle de skal sige gemme den!
Avatar billede cresswell Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:17 #9
Det bliver det også til...

Tusind tak fordi i tog tid til at løse mit problem..
HF & GL
MVH Cresswell