Avatar billede pras Nybegynder
08. september 1999 - 15:07 Der er 8 kommentarer

Ny arbejdsgruppe på netværk

Jeg er ved at skulle oprette en ny arbejdsgruppe på win98/winnt netværk.

Men "Hele Netværket" virker ikke når jeg sætter den til den nye gruppe. Logon script og netværksprinterer virker fint (printeren blev tilsluttet da maskinen var i en anden gruppe).

Nogle forslag?

P.
Avatar billede bubby Nybegynder
08. september 1999 - 15:31 #1
prøv at installere netkortet forfra....
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. september 1999 - 15:38 #2
en løsning ville være at fjerne TCP/IP protokollen og derefter smide den ind igen. Jeg har før set samme fejl i et windows 98 miljø, og dette var løsningen til denne fejl.

joker
Avatar billede pras Nybegynder
08. september 1999 - 16:05 #3
prøver lige, men den virker fint i en hvilken som helst eksisterende workgroup

og der er ingen problemer med netkortet

glemte at sige at det var win98 klienter og win nt server 4.0 serverer
Avatar billede dac Nybegynder
09. september 1999 - 09:09 #4
Prøv at sætte en WINS server op på NT serveren, og sæt klienterne op til at benytte den, det kan tit løse sådanne fejl.b
Avatar billede guggemand Nybegynder
10. september 1999 - 17:57 #5
hvor mange computere har du puttet indb i den nye arbejdsgruppe ?

jeg har oplevet det flere gange med win9x at den ikke vil virke hvis den er i en arbejdsgruppe for sig selv .... så prøv at smide et par maskiner ind i den nye gruppe ... det skulle hjælpe
Avatar billede pras Nybegynder
13. september 1999 - 09:24 #6
dac > planen er det skal virke uden wins

guggemand > har prøvet med en 8-10 på samme tid

joker73arb > har fjernet netværket og installeret det igen. samme resultat
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
23. marts 2000 - 13:22 #7
På clienter skal du indstille DNS til en vært og et domæne. Indstild det til en server som næsten altid er tænd. Hvis du imidler tid har en firewall på server skal du anvende en anden eller benytte IPX i stedet da den lukkes igennem
Avatar billede edderkop Nybegynder
18. august 2000 - 01:53 #8
Det lyder helt klart som et tcp/ip problem.
Det burde ikke være nødvendig at konfigurere andre servicer på serveren.
Bruger du de samme tcp/ip-subnet adresser som
den tidligere arbejdsgruppe? Har du tjekket at adresserne er indefor det private område, så tcp/ip adresserne ikke konfligter men internettet.