Avatar billede sash Nybegynder
04. oktober 2003 - 18:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stifte man en lille teleselskab ligsom f.eks CBB?

Hvordan  stifte man en lille teleselskab ligsom f.eks CBB?

Hvad koster det?
Hvor skal man starte?
Hvordan kommer man igang?
Hvor kan man for information angående det?
Avatar billede locturian Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:04 #1
Du kunne jo starte med at aftale et møde med TDC eller Sonofon, dem du skal igennem, med mindre du har 25 milliarder til at lægge egne kabler :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:27 #2
kabler til mobiltelefoni? Er man ikke gået væk fra det endnu :o)

1. Regn på hvor meget telfoni du vil købe fra start eks. 100.000 minutter / mdr.
2. Find ud af hvad du vil havde af div. service banke på, GPRS m.m.
3. Kontakt TDC, Sonofon, Orange, Telia m.m. Dem der har eget net
4. Aftalt et møde hvor du fremlægger dine tal m.m. også laver de et tilbud til dig for at du kan bruge deres net til en pris der gør at du kan tjene ved at sælge
5. Find lokaler / kontakt banken omkring økonomi

En anden god ting er at ansætte/samarbejde et par folk med rigtig god erfaring på dette område..
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:28 #3
Pris på det er svært at sige, det kommer an på hvor stort du vil lægge ud og hvor god en pris du kan forhandle dig til, men med alt inkl. personale, lokaler, net, reklame m.m. en 1-500.000 fra start vel..
Avatar billede blyno Praktikant
04. oktober 2003 - 19:42 #4
Jeg tror at beløbet skal ganges med en ca 10 (1 - 5 mio.) som absolut minimum for opstart. Derudover skal der være mulighed for adgang til flere penge løbende, da du ikke kan regne med oversked fra dag et af.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:09 #5
tror det er stort set umuligt at komme ind på det marked idag med mindre du har nogle fabelagtige ideer og nogle folk som virkelig kan deres kram
Avatar billede sash Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:51 #6
mange tak
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:53 #7
Sash - må man høre lidt om hvad du har besluttet dig for?
hvis du har besluttet dig for at prøve selvom konkurencen er hård, vil jeg meget gerne høre hvordan det går fremover, og det er jeg sikker på andre herinde også vil.