Avatar billede champfan Praktikant
04. oktober 2003 - 15:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan downloade og save et Frontpage web som FP læser

Jeg har uploaded en hjemmeside for min gamle far, og meningen er, at han nu skal downloade den på sin egen maskine og vedligeholde den selv fremover.

Problemet er, at jeg ikke kan huske hvordan man saver i et format som FrontPage 2000 kan læse og redigere. Filerne er nu gemt i en mappe på hans Skrivebord, men de ligger udelukkende som IE-filer. Vi har også forsøgt at smide dem over i Mine Websteder, men det ændrer naturligvis ikke noget.

Altså, hvordan henter man, og konverterer, filerne til FP på sin egen pc? (begge maskiner har XP Home)

Tak for hjælpen.

\\champfan
Avatar billede mmej Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:44 #1
Du højreklikker på en af filerne og vælger egenskaber, der vel hedder navn.htm eller navn.html

Ud for "åbnes med" trykker du skift og vælger så frontpage på listen. Så klikker du ok, derefter anvend, og nu skulle filerne blive åbnet i frontpage når du åbner dem...
Avatar billede mmej Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:45 #2
Selve ikonet ændres måske ikke, men det er jo kun en grafisk detalje...
Avatar billede champfan Praktikant
04. oktober 2003 - 16:02 #3
Tak. Han har købt plads på B-One og de må altså have et eller andet med deres adgang via FP, for det er ikke muligt at gå direkte på hans web og hente det ned. Man skal bruge alm. ftp adgang og ikke FP's egen. For ellers var det jo ikke noget problem med disse filer.

Er der andre måder at hente webbet ned på via FP?

Men jeg forsøger med dit råd, når "my old man" kommer hjem lidt senere i dag.

\\champfan
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:12 #4
Det bedste er at oprette et tomt FrontPage web på din faders maskine og importere filerne til dette web - enten fra sitet hos B-One eller skrivebordet. Så har FP en chance for at holde styr på filerne for din fader.

Han bør kunne få forbindelse med sitet hos B-One via FP - det plejer at gå meget langsomt, men virke.
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2003 - 16:16 #5
Eksempel:  websted lavet i FP2000 og uploaded med et normalt FTP-program.
Kan importeres til FP igen via FrontPage ->Filer ->Importer ->Guiden importer websted og følg så ellers guiden.
Kan også importeres via et helt normalt FTP-program.

Har lige testet det på et web, som er lavet i FP2000, uploades med FTP og igen importeret via FP's importfunktion.
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2003 - 16:18 #6
Under alle omstændigheder kan du ikke "bare" kopiere filerne ind i FP. De SKAL importeres.
Men hvis du har dem liggende et sted på din fars pc, gør du bare som thor.ostergaard skriver: Opret et tomt websted o.s.v......
Avatar billede champfan Praktikant
04. oktober 2003 - 18:33 #7
catbody: Tak. Dit forslag hjalp. Men B-One har åbenbart ikke slået FP-extensions til, for vi må gå ind via FTP. Men nu er han kørende, den gamle. Og han er glad  :o)

Jeg vil gerne give dig point, men du står ikke i drop-down listen.
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2003 - 21:50 #8
så er der et svar her.
Avatar billede champfan Praktikant
21. oktober 2003 - 18:10 #9
Været væk et stykke tid  :o)

Tak for hjælpen...

\\champfan