Avatar billede hathor Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fjernstyring af maskinen

Hejsa.

Jeg så engang en fyr logge ind på sin linux maskine via en MS-DOS promt under windows (over internettet), og derefter kunne han styre maskinen ved hjælp af de sædvanlige linux-kommandoer.

Han kunne endda afspille MP3-filer, altså streame dem fra sin egen maskine over nettet.

Jeg kunne godt tænke mig at sætte min egen server op til det.

Hvad skal jeg bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2003 - 15:15 #1
Login kræver vel kun telnet eller ssh !?
Avatar billede hathor Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:17 #2
Kan man så også streame direkte fra maskinen??

Jeg er totalt n00b - men vil gerne lære!
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2003 - 15:20 #3
Beklager - streaming aner jeg intet om.
Avatar billede phpgris Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:18 #4
Hvis du bruger en sound server der kører over IP som f.eks. esound kan det snildt lade sig gøre at modtage lyd over nettet. Jeg gør det selv fra min bærbare til min stationære fordi højtalerne på den bærbare lyder forfærdeligt.
Avatar billede phpgris Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:22 #5
Avatar billede hathor Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:46 #6
men hvordan logger jeg så liiige ind på min computer ..?

Og kan jeg installere det program, hvis jeg logger ind som root?
Avatar billede phpgris Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:16 #7
Du logger ind, som arne_v siger, med telnet eller ssh. Sidstnævnte er den mest sikre og sandsynligvis allerede installeret på din maskine.

Hvis du kører GNOME er esound allerede installeret. Hvis ikke kan du installere det som root, ja.