Avatar billede waterboy16 Praktikant
04. oktober 2003 - 14:40 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

forskudt opstart

Når jeg starter min compuer ( med windows xp pro) så tager det 1000 år da den lige skal starte antivirus, firewall osv. Derfor vil jeg spørge om man ikke kan forskyde nogle af programmernes opstart. Dvs. feks. quicktime programmet kører i baggrunden. Hvordan kan man så få quicktime til at starte feks. 10 sekunder efter opstarten?????
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:43 #1
i "kør" skriver du - msconfig og klikker på fanen start. Der efter kan du se hvad din pc starter op med... tag dem fra som du ikke bruger anyway..
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:47 #2
Er du med ?
Avatar billede waterboy16 Praktikant
04. oktober 2003 - 15:23 #3
nå, jo. Men jeg bruger dem alle. Jeg vil bare gerne hvae en forsinket opstart af nogle af dem.....
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:26 #4
Hmm en pc burde da kun starte op med de nødvendige programmer og resten åbner man når man skal bruge dem right ???
Avatar billede waterboy16 Praktikant
04. oktober 2003 - 15:28 #5
jo, det kan da godt være....
Avatar billede waterboy16 Praktikant
04. oktober 2003 - 15:29 #6
men bla. antivirus vil jeg gerne have til at starte op lidt efter. Og det skal jo heletiden køre i baggrunden..... og højtaler softwaren...
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 15:29 #7
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:29 #8
godt så tag dem fra som ikke er nødvendige, så starter den hurtigere.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:31 #9
Hmm hans pc bliver jo ikke hurtigere i opstart ved at forskyde opstarten af flere programmer. Så skal han jo bare vente længere tid før hans pc er klar.. men ok
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 15:33 #10
johnkorn -> Det kan ompimere startup, da programmer som regel vil forsøge at starte samtidig, og derved bruge flere ressourcer. Ved at sprede starten over længere tid, vil du få en mere glidende startup.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:35 #11
ok det forstår jeg godt, men er det ikke en del nemmere at stoppe de programmer som starter op som han ikke bruger så tit anyway ??????
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:36 #12
Altså min pc starter jo heller ikke på med winamp, quicktime, realplayer og alt muligt. Jeg åbner dem først når jeg skal bruge dem. Er det ikke den bedste måde at gøre det på da.....
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 15:39 #13
Han skriver jo at han bruger dem alle.
Nogle kan også lide at have sine programmer klar med det samme, og undlader at disable deres opstart.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:42 #14
Vil væde med at det ikke hjælper specielt meget at install startdelay. Men ok 3 sekunder er også tid :))
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 15:46 #15
Jeg bruger det til at forsinke min icq, da min firewall åbner efter, og derved blocker den. Har desuden forsinket et par andre programmer.
Jeg får en mere glidende opstart, samt uden diverse programmer der brokker sig over min firewall.
Forestil dig at mase 5000 biler over storebælt på en gang :-)
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:48 #16
Ja forstil dig at lukke 4 biler over af gangen så :)) Det jo kun fordi du har lidt konfigurerings problemer med din firewall chalde
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 15:50 #17
johnkorn -> Nej, lukke dem over i 2 lige rækker, istedet for en række på 5000. Ingen forkert konfigurering med firewall, den åbner bare før icq, og det ka icq ikke lide, derfor hjælper en lille forsinkelse på icq.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
04. oktober 2003 - 15:51 #18
Startup delay, duer ligesom jeg havde tænkt mig. Nu går opstarten hurtigt. Selvfølgelig har jeg taget de programmer væk som jeg ikke bruger...... Så tak for hjælpen...
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:52 #19
Chalde> ok ok du har ret så :)) Gider ikke diskutere det når zakitaher er ligeglad og ikke komme med et feedback anyway.

Du får ret :)
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 15:53 #20
Det var så lidt, og tak for point!
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 15:54 #21
johnkorn -> Lad ham da lige få prøvet programmet inden du mener han er ligeglad (kig forresten i dine gamle spørgsmål, og fej for egen dør)
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:57 #22
Arghh nu stopper du. Typisk at kikke og undersøge alt, også komme med det typisk lort der !!!! Fand du lige en fejl ved mig, også må jeg ikke deltage her i exp.dk HmmMMmMmmMm typisk svanse stil :(
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 16:00 #23
johnkorn -> Tal dog pænt. Jeg taler pænt til dig.
Synes bare din kommentar var lidt pladt "Gider ikke diskutere det når zakitaher er ligeglad og ikke komme med et feedback anyway" da du ikke giver personen en chance for at få testet ting.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:04 #24
Chalde> Ja okay men han fik dit link 15:29:09
regnede da ikke med han skulle bruge en halv time. Syntes bare det er lamt at henvise til et eller andet jeg har sagt for 4 år siden eller noget.
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 16:07 #25
http://www.eksperten.dk/spm/361445
din sidste kommentar var 06/06-2003 14:54:38
Så du har brugt ca 4 måneder, og du klager over 20 min.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:09 #26
Chalde> wow tillykke. Det var FLOT. TILLYKKE.

CHALDE DU SKAL LEVE DU SKAL LEVE DU SKAL LEVE HØJT HURAAAA HR KONGE
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 16:10 #27
Hvad mener du?
Jeg synes bare det er ufint at være dobbeltmoralsk.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:14 #28
Jeg var ikke bevist om at jeg havde et spg som ikke var lukket. Hvis jeg viste det havde det jo ikke været åbent.

Men det kun flot at du er så dygtig at du lige kunne finde det på mig.
Jeg undskylder at det er sket og jeg kan da indsætte 500kr på dit konto nummer
for ulejligheden.
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 16:18 #29
Det må du da meget gerne gøre. Kunne godt bruge 500kr.
Og at jeg "lige" kunne finde det på dig tog 3 klik. 1) klik på din profil 2) klik på oprettede spørgsmål 3) Klik på spørgsmålet.
Som sagt synes jeg ikke det er pænt at sige at folk giver dårligt feedback, når du ikke selv gør det.
Og ufint at gøre det allerede efter 20min lige meget hvad.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:26 #30
Ja ja chalde eller "mor" lad mig se den profil du havde før du hed Chalde `???
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 16:28 #31
Har skam heddet chalde siden jeg oprettede min profil torsdag 8. november 2001 10:30
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:28 #32
Jeg lukker min profil nu og lave en ny. Så klaphatte som dig ikke kan henvise til ting som man har gjordt "i god mening" for lang tid siden.
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 16:31 #33
Jamen undskyld hvis du tager det så ilde op.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:34 #34
Er også ked af at skulle lukke mit navn, nu havde jeg lige sparet lidt point op, men ja, vil gerne ungå at folk som dig, borer i ting som man ikke har gjord med vilje....
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2003 - 16:35 #35
Jeg har jo sagt undskyld hvis du tog det ilde op!
Avatar billede ird Praktikant
04. oktober 2003 - 16:58 #36
ak ak ak. Johnkom lær nu lige at tilgive igen, selvom der intet er at tilgive her! Hvor er det småligt at se dig hidse dig op over sådan en lille ting