Avatar billede iceprayer Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af trådløst

Jeg er ved at købe trådløst net derhjemme, til mig og min søster der begge har bærbar computer, og som p.g.a. arbejde og udd. begge har PCMCIA-kort til trådløst net. Jeg har for en 2-3 år siden sat en switch op i stuen, men mor er ked af alle ledningerne... Og jeg er for doven til at trække dem på loftet :)
Jeg har flere porte i min switch ledig. Er det der jeg skal sætte accespoint'et til?? Er det så nemt? Og hvad er der for noget med forskellige frekvenser?
Jeg har et awaya silver net kort, og min søster har et d-link... begge på 11 mb... Kan de godt snakke til samme accespoint?
Avatar billede iceprayer Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:38 #1
Og kan et givet accespoint snakke til dem, samtidig?
Avatar billede lap Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:00 #2
ja, ja, frekvenser er normalt ikke noget problem, ja og ja.

Frekvenser bruges som regel kun, hvis der er risiko for inteferens med andre AP.

Du skal kun være opmærksom på ip-adresser - der er risiko for, at AP også leverer dhcp.
Avatar billede iceprayer Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:02 #3
Men altså i det korte, så skal jeg købe en accespoint og sætte til en ledig port i min nuværende switch?!? Er det ikke sværere? Hvad skal jeg bruge af kabler og såen??
Avatar billede iceprayer Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:03 #4
Undskyld at jeg er så vild en newbie, men jeg fatter virkelig NONE
Avatar billede kenp Novice
04. oktober 2003 - 14:06 #5
du skal bare købe et accespoint også sætte til kabler m.m. følger med! også virker det på 9 ud af 10 (du skal dog lige sætte dit accespoint op som du vil ahve det til)
Avatar billede lap Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:06 #6
Du køber et AP og sætter det til din switch. Switchen er i dag koblet til din adsl, så derfor vil AP blot forlænge dit netværk.

De trådløse netkort vil finde AP under opstart, og der tildeles en ip-adresse fra din adsl-forbindelse (som idag).

Trådløst er plug-n-play - der kan være lidt med sikkerhed efterfølgende, men det vrker formentlig direkte fra kassen.
Avatar billede iceprayer Nybegynder
04. oktober 2003 - 20:58 #7
Tusind tak... Nu har jeg bare et problem med at mit internet lukker ned i kortere perioder, men det må blive et andet spgsm. Hvis jeg skal lukke, så må i give et svar...
Avatar billede lap Nybegynder
04. oktober 2003 - 20:59 #8
:-)