Avatar billede harald Nybegynder
31. december 2000 - 14:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Flytte Documents and Settings

Hvordan flytter jeg mappen Documents and settings over på et andet drev, så jeg har dem, hvis jeg får lyst at reformatere c-drevet?
Avatar billede lauer Nybegynder
31. december 2000 - 14:50 #1
kan det være såsvært... Du kopier da bare mappen eller flytter den til det andet drev
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. december 2000 - 15:15 #2
hvis du mener at din windows profil skal ligge på et andet drev, så gør du sådan her:

Højreklik på My Computer -> Properties -> User Profiles -> Copy to...
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2000 - 16:16 #3
Hi Hvor meget kan det bruges til bagefter?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. januar 2001 - 07:58 #4
ved jeg sgu heller ik *G*

men jeg kender et prog. der kan tage backup af mails og favorites i IE

damn det var nemt den gang i netscape tiderne, der lå hele lortet i EN mappe man kopierede over og så var en browser som den altid havdet været, lige meget hvor tit man skiftede OS
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2001 - 09:20 #5
Tja begge dele har jeg liggende på en anden partition end selve windows, så skan man ikke tænke på backup.
Avatar billede harald Nybegynder
01. januar 2001 - 10:27 #6
Okay kloge grinehoveder

Fortæl mig så hvordan man kan flytte den mappe, så w2k stadig kan finde ud af at bruge den.
Kom nu!!!
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2001 - 10:46 #7
Det kan  du ikke. Når du har formateret dit C drev og lagt windows ind på ny, skal du starte forfra med at lægge ind. Windows 2000 er ikke lavet til at man skal formatere sådan i ny og næ, også lægge windows i på ny. Når windows 2000 ligger der, ja så ligger det der.
Avatar billede harald Nybegynder
01. januar 2001 - 11:25 #8
kharder >> Jeg vil bare have at vide hvordan jeg flytter den mappe. Hvad jeg vil bruge det til er min egen sag. Du skriver du selv har den liggende på en anden partition, hvordan har du gjort det? Jeg tror ikke på at man bare kan gå ind i stifinder og flytte den.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2001 - 14:41 #9
Dokumenter kan flyttes direkte via genvejen og foretrukne Flyttede jeg blot under windows 2000 ved hjælp af klip og sæt ind.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2001 - 16:52 #10
Nu har jeg flyttet dokumenter og Favorites over på mit E drev set i forhold min nye windows 2000 uden problemer og på den måde som jeg har beskrevet ovenfor.

Så var der lige mit problem med windows 98 så den kunne bruge samme mappe. Der har jeg flyttet foretrukne ind i Favorites, også virker det også derfra.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. januar 2001 - 18:31 #11
kharder>> hvad har du liggende på et andet drev og hvordan har du flyttet det?
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2001 - 19:05 #12
Jeg har dokumenter liggende på en backup partition
Favorites ligger sammen med dokumenter på samme partition.

C: windows 98
D: windows 2000
E: Backup med dokumenter og favorites

Dokumenter flyttes via Egenskaber for genvejen på Skrivebordet.
Favorites har jeg flyttet ved at klippe og indsæt. Denne proces skal ske lige efter opstart og inden man lukker interneteksploren op, eller masn har set på dem via genvejen under start menu.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. januar 2001 - 19:18 #13
ja ok sådan har jeg det også, det jeg er ked af er at jeg ik kan få IE\'s cookies og autocomplete og huskede passwords og alt det lort med!

det kunne man i gode gamle netscape, der lå hele lortet i en mappe man bare kopierede ind
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2001 - 19:22 #14
Jeg vil prøve at kikke på det næste gang jeg logger på windows 2000
Avatar billede svein Nybegynder
02. januar 2001 - 09:01 #15
Hvis du kun vil flytte dokument delen af en profil til et andet drev, anbefaler jeg at du højreklikker på MyDocuments og angiver den nye sti!
Hvis du ønsker at hele mappen Doc and settings med tilhørende profiler skal ligge et andet sted, kopierer du den  dithen! og går så i registry og ændrer default pathen i følgende key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\ProfileList]
\"ProfilesDirectory\"
Avatar billede harald Nybegynder
02. januar 2001 - 11:22 #16
svein>> Tak det var det jeg var ude efter.
Avatar billede harald Nybegynder
02. januar 2001 - 13:24 #17
Men forresten, hvad med alle de andre henvisninger til c:\\Doc..... i reg.basen?

Er de uden betydning?
Avatar billede svein Nybegynder
02. januar 2001 - 13:35 #18
Der ligger også nogle henvisninger under \"HKCU\" = CurrentUser og hvis du har en profil oprettet skal du også ændre alle henvisninger her til den nye destination.

Avatar billede bigbucks Nybegynder
12. september 2001 - 22:47 #19
Du kan læse hele historien her:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q236/6/21.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=move%20documents%20and%20settings&rnk=3&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

OK - det er en lang URL, men det er heller ikke lige en ting man gør (hvis man har installeret Windows). Jeg gad ellers også godt selv flytte hele mappen.
Avatar billede harald Nybegynder
13. september 2001 - 13:31 #20
bigbucks>> Tak skal du have.
Jeg har den pågældende mappe til at ligge på begyndelsen af min anden harddisk. Og jeg tror det giver en hurtigere programafvikling.
Det er derfor det interesserer mig.