Avatar billede soylant Nybegynder
04. oktober 2003 - 09:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opsætning af diverse i 2000server

Hej Allesammen

er her nogen der kan hjælpe mig med opsætning af DNS og DHCP på 2000server.
Jeg er total ny i 2000server og har måske rodet mig derud hvor jeg ikke kan bunde haha.
er der ikke en guide på nettet et sted til hvordan man sætter det op?
hvis jeg skal dele min internet forbindelse med de andre opå netværket hvad er så lettest, windows Routing and Remote eller den den simple ICS"internet Connection share??
og så lige et sidste spørgsmål, hvis jeg tar en af klienterne og søger i andre computer kan den sagtens finde serveren, men hvis jeg vil logge den på domænet kommer den og siger"en domænecontroller for domænet blev ikke fundet" hvad kan det skyldes er det Activ Directory der ikke er sat ordenligt op?? hvis jeg trykker "Detaljer" skriver den at der ikke er nogen DNS-server konfigureret til det lokale system, jeg fandt en guide her på eksperten og lavede min DNS opsætning efter, men det virker åbenbart ikke.
Jeg ved godt den er en stor smører,men hvis der er nogen der kan hjælpe mig ville det være super.
som jeg sagde jeg er meget ny det her DNS og DHCP sjov, men man skal vel starte et sted for at lære.
Avatar billede honne Praktikant
04. oktober 2003 - 09:12 #1
Avatar billede riversen Nybegynder
04. oktober 2003 - 09:13 #2
http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp?fr=0&SD=GN&LN=EN-US

søg og du skal finde...et rigtig godt værktøj til administratorer. Der findes helt sikkert en artikel til det du søger. Jeg kunne godt søge for dig, men du kan ligeså godt selv prøve.
Avatar billede tsolsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:28 #3
Windows2000 server -et hæfte fra IDG  En god starter
TSO
Avatar billede soylant Nybegynder
10. januar 2004 - 10:02 #4
Hej honne, der var nogen svar jeg kunne bruge, hvad gør jeg for at give dig de point, du har fortjent, undskyld vente tiden
Avatar billede riversen Nybegynder
10. januar 2004 - 10:06 #5
han lægger et svar, og så accepterer du det.
Avatar billede soylant Nybegynder
10. januar 2004 - 10:08 #6
okay tak, honne så er det op til dig at ligge et svar
Avatar billede riversen Nybegynder
10. januar 2004 - 10:12 #7
der er forresten også www.serverguider.dk
Avatar billede soylant Nybegynder
10. januar 2004 - 10:13 #8
Tak for det riversen, men det link er magen til det jeg fik af honne
Avatar billede riversen Nybegynder
10. januar 2004 - 10:15 #9
ja søreme :-)
Avatar billede honne Praktikant
10. januar 2004 - 11:16 #10
Svar
Avatar billede soylant Nybegynder
10. januar 2004 - 11:25 #11
værsgo, og tak igen