Avatar billede alalalalalala Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:15 Der er 3 kommentarer

Små spørgsmål

Nu har jeg endeligt fået min anden computer til at virke, og da den egentligt er for dårlig til at køre et bare nogenlunde godt windows system har jeg nu fået installeret mandrake 9.1 på den.
Men jeg har ikke arbejdet så meget med det og har nogen spørgsmål.

1)(Meget dumt sprøgsmål) Hvordan gemmer man filer på harddisken? Kan kun se mit skrivebord? :)
2) Har et netværk sat op med router, hvordan kan jeg overføre filer fra Mandrake computeren, til den med XP?
3) Er der et IM program til MSN og ICQ som kan hente infoen fra deres server, og også sende til den?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:14 #1
Hvis du ikke kan finde ud af spørgsmål 1, bør du nok downloade en "getting started" manual til mandrake.

Spørgsmål 2: Samba
Med samba kan man dele filer på tværs af OS'er. I sambakan du sætte et bibliotek i mandrake til at være en netværksdeling. Dette bibliotek vil så kunne bruges i windows ligesom en helt normal deling i windows.

3) ???
Avatar billede JoeX2 Praktikant
04. oktober 2003 - 17:37 #2
1: Den et billede af et hus på dit skrivebord. Det åbner din hjemmemappe.
2: Du kan dele en mappe på din mandrake, så det ligner måden du gør det på i windows. Det går du ved at højreklikke på mappen. Vælge egenskaber og fanen deling. Første gang du bruger denne fane vil de nødvendige programmet blive installeret. Først anden gang er du i stand til at dele mappen. Husk at det tager lang tid før windows opdager at der er kommet nye delte mapper på netwærket.
3: Der findes mange. Den bedste multiprotokol klient er nok programmet Gaim. Jeg bruger selv programmet kmess, fordi den ligner MSN Messenger mest.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2003 - 20:48 #3
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=alalalalalala&option=22

Venligst gå gamle spørgsmål igennem - du har mange gamle spørgsmål du trænger til at få lukket.