Avatar billede pyha Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:59 Der er 1 kommentar og
9 løsninger

Vurdering af "Fyr-nørd-side" lavet af en fyr som "går op" i fyr

(Af og til går han også op i dem)

Husk siden er primært beregnet på folk med interesse for emnet - derfor det lidt "nørdede" udseende.

http://www.danbbs.dk/~lemvigh/fyrtaarne/
Avatar billede resten Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:02 #1
Det er da en kanon side du har lavet...
Og tilmed så fandt lige lidt info om vores gamle fyr her i Gilleleje med det samme så siden er overskulig og dejlig at finde rundt på :o)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:05 #2
syntes det er ginialt med det minimap men syntes designet kunne gøres bædre (men er nem og overskulig)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:05 #3
hey .. intresserer mig ikke for emnet. men sitet er pænt, overskueligt og ser ud til at være ganske godt. Thumbs up :)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:25 #4
Må sgu sige det samme som de andre . Det er godt lavet .. Og især dit minimap 'som game-tracker' kalder det :) Det er genialt fundet på..
Men jeg syns nu at farvene eller i hele taget siden er lidt kedelig at se på 'lidt kedelige farver' kunne måske godt have lidt ændring i designet. Eller måske det er meningen den skal være sån ? Det tør jeg jo så ikke så noget om :)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:26 #5
Kanon side meget meget overskulig kanont minimap til højre
Designet kunne du dog arbejde lidt mere på men ellers kanon side
Avatar billede therevelation Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:58 #6
hmm fyrtårne lidt bizart :D, nåmen bortset fra det...synes der er god sammenhæng i farvespillet på siden, og god brugervenlighed idet det er nemt at finde rundt. En pæn og simpel side uden de store udfoldelser i designet, men er det egentlig også nødvendigt.....

MvH Michal
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. oktober 2003 - 22:01 #7
Fed side!! - den fortjener et .dk domæne!! - den er jo suværen til folk der interessere sig for den slags!! - prøv at sende dig ling til et museum el.lign - det kan være de han give dig gode råd og/eller sponsorere et domæne!?

/44fire44
Avatar billede superanden Nybegynder
03. oktober 2003 - 23:50 #8
fed side måske lidt for kantet, men det er jo smag og behag,

vil dog lige komme men en lille kommentar til ovesigten i venstre side, syntes du skal lave scroolbaren om med et css style så den matcher resten af siden

du har nogle ret gode javascrips med... Thumbs up!
Avatar billede tullejr Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:28 #9
Synes ikke der er tale om design, da der jo sådan set ikke er nogen form for grafik, det er bare frames med en baggrundsfarve

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.danbbs.dk%2F%7Elemvigh%2Ffyrtaarne%2F
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:21 #10
(1) Synes at siden virker meget stor, der er MEGET tekst og scroll på forsiden. Kunne godt tænke mig at noget af dette blev gemt lidt væk, så brugeren ikke fik det smidt i hovedet lige med det samme.

(2) En lille god regel er at når en tekst skal læses på skærmen, må den helst ikke indholde mere end 45 tegn pr linie, og det gør teksten på forsiden ihvertfald. Prøv at korte lidt i længden, så det bliver mere letlæselig og overskuelig.

(3) På forsiden er der til venstre en lang liste, men over hvad? Synes du mangler en lille tekst. Og så synes jeg du skal benytte dig lidt mere af den funktion du har lavet med bogstaverne. Jeg ville lave det sådan at når man kommer ind på siden står der at man kan klikke på et bogstav for at vælge et bynavn, og først da kommer der en liste med det valgte bogstav. Så du ikke har alle navnene stående sammentidig.

(4) Billerne til bogreolen mister lidt magten ved siden af alt den tekst. Synes du skal fjerne dem og ligge dem ind på en underside hvor de kan få mere opmærksomhed.

(5) Det er måske bare mig, men jeg synes det er skide træls at der åbner et nyt vindue når man klikker på et link i menuen, istedet for at åbne det i samme vindue, som jeg klart vil foretrække.