Avatar billede massman Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ADSL uden fastnet?

Jeg er flyttet til ny lejlighed (opført 1999 så kobberet burde være ok) hvor der er "forberedt til telefonstik".
Jeg har så kigget på de forskellige tilbud hvor tele2's 2mbit til 530 er klart det mest favorable. Men da jeg ville bestille på tele2adsl.dk skulle et fastnet telefon nummer indtastes. Så jeg sendte en mail til tele2 (og tdc+cc) men fik forskellige svar:

Svar fra tele2: Vi kan ikke levere ADSL uden en eksisterende telefonlinie enten hos os eller hos en anden udbyder.

Svar fra TDC: Det er ikke nødvendigt at have et fastnet abbonnement sammen med en ADSL forbindelse. Din ADSL kan køre på en linie for sig.
Men du betaler stadig fastnet abonnement som på en almindelig telefon.

Svar fra CyberCity: Sålænge der er nok kobber, er det ikke nødvendigt med fastnettelefon.

1) Hvorfor denne store forskel mellem svarene?
2) Hvad mener TDC med deres tvetydige svar?
3) Hvis man vitterligt skal have et fastnet abbonnement for at kunne få adsl, findes der så et hvor månedsprisen er meget lav (og minutpriserne høje), da jeg alligevel overhovedet ikke kommer til at bruge fastnet telefonen?
Avatar billede hjml Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:44 #1
Enkelt svar!
Jeg har adsl hos tiscali UDEN fastnet tlf. så det kan la sig gøre...det hedder bredbånd plus hos dem
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:47 #2
1) Fordi de forskellige firma vil tjene penge på forskellige ting. Tele2 og TDC har så valgt at man skal have fastnet telefon samtidig.

2) Hos TDC skal man have fastnet også for at få adsl :(

3) Kig lidt på http://www.telepriser.dk/
Avatar billede oesten Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:49 #3
Der skal vel skelnes mellem 'fastnet' og 'kobber'. Kobberledningerne skal være der - er de det når der er 'forberedt'? Hvis kobberet er der, kan du sagtens have en ADSL forbindelse uden at have en fastnettelefon.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:52 #4
For at kunne benytte ADSL uden brug af fastnets telefon, bør du bestille internet hos Tiscali. Hvis man ikke har fastnet men stadig ønsker at have ADSL, kan du bestille Bredbånd Plus..

Prisen er fra 295 kr.

Du kan se nærmere på www.tiscali.dk
Avatar billede redhat9user Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:57 #5
Kan du få webspeed? Det er billigere, og kræver med stor sandsynlighed ikke et telefonabonnement.
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2003 - 18:22 #6
ja man skal have fast net for at kunne få bredbånd fra TDC men det behøver ikke at være hos tdc (lige meget hvad de påstår; for der står noget andet i deres betingelser)
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2003 - 18:23 #7
redhat9user -> nej men kræver du har hybridnet!
Avatar billede redhat9user Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:25 #8
kenp>> jeps, derfor spørgsmålet om han kan få webspeed - det kunne jo være....
Avatar billede massman Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:14 #9
Nej jeg kan ikke få webspeed.

Jeg har bestilt http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_loes_tele og venter nu på et tlf nummer så jeg kan bestille tele2adsl (har sendt dem en mail med mine info, hvis de kan oprette mig før jeg får mit tlf nummer at vide).

Når først telefonlinien og adsl er oprettet, hvad sker der så hvis man dropper fastnet abb igen?
Avatar billede nimb Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:10 #10
Hos TDC skal man have en bærelinje. Koster det samme som alm tlf linje.
Avatar billede kentm Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:32 #11
1: tdc og tele2, vil have du har en tlf/bære linje (om det er hos dem er lige ligeglade med. Dvs. Der skal du betale en ca 110 kr pr. mdr. udover adsl)
2: tdc fortæller dig de godt vil lave en bære linje ud til dig istedet for en tlf linje ( koster jo det samme)
3: du kan oprette teletid hos tdc gratis ligenu (spare 450 kr. (950 kr. for et normal oprettelse af tlf), men det er så med 130 pr mdr ink. 1 times samtale.

hvis du sletter det fastnet abo, vil du heller ikke kunne have adsl, og det vil også blive nedlagt.
Avatar billede massman Nybegynder
10. november 2003 - 21:14 #12
Jeg takker alle som kom med input :)