Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:28 Der er 36 kommentarer

Vil IKKE boote./starte

Well.... jeg har lige købt et MB, Soltek model SL75-Kav-X.
Og en ny CPU AMD 1300mhz, det skal lige siges de to dele kan sagtens køre sammen, alt er default på MB.
jeg har mange dele, og prøvet at sætte det hele sammen på alle måder! MEN den starter bare i SORT, dvs den starter slet ik, køleren gir bare et lille hug... altså drejer meget lidt rundt, den bevæger sig bare lige.
Andet gør min maskine ikke.... HVAD KAN JEG GØRE JEG HAR BRUGT MANGE PENGE NU.....det SKAL snart virker, derfor ofre jeg nogle point 8]]]
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:32 #1
er der ikke nogen beepkoder..?
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:33 #2
nej =\
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:34 #3
det ska lige tilføjes jeg er på quakenet som  ./msg zoomah\afk hvis det er nemmere
Avatar billede bredker Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:43 #4
lyder mest som om at det er din kontakt til at tænde maskinen med
det kan også være en fejl i din strømforsyning , men tror mest på det første
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:43 #5
xét i navnet skulle stå for.."Voice Diagnosis..
som..  it substitutes long and short sound signals of the motherboards when it fails to pass the POST procedure. A woman voice is heard to say the following words in English, Spain and two Asian languages:
..er der batterie på..øøø er det iorden..
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:48 #6
der er battrier på, men der er ingen speaker sat til =\\\
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:48 #7
og ja..alle led´s  er vel korrekt tilslutttet..O/..de kan godt være lidt trickyt
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:54 #8
Jeg har haft to bundkort af samme type... og altid kun brugt RESET og POWNER ON/OFF, og de virker os, som skrevet i indlægget : køleren gir bare et lille hug... altså drejer meget lidt rundt, den bevæger sig bare lige...... så LED's virker , self ik speakeren
Avatar billede zhark Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:55 #9
Jeg kan kun foreslå du gennemgår manualen grundig (formentlig igen - igen).
For enten er der kuk i nogle forbindelser eller indstillinger af mobo eller også er noget!! (mobo/CPU) vist stået af.
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:58 #10
Mobo er helt nyt, fik det igår... CPU er helt ny ... de ting har kørt sammen, alle settings er default på mobo! og jeg kan manualen i hovedet.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:01 #11
Hejsa
Er du sikker på at processoren virker ?

Skipper
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:01 #12
http://www.motherboard-links.com/motherboard_problem_soltek.html
synes lige du ha´ dette link..
kan du ikke sætte den speaker til..?
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:02 #13
I ska os lige tænke på at jeg har altså prøvet mig frem i flere uger nu, jeg HAR prøvet elle de små ting der kan være i vejen :D!
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:04 #14
Jeg har ikke en speaker
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:07 #15
Har fundet en, prøver lige at sætte den til!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:08 #16
det ville være sjovt hvis "hun" sagde hvad fejlen er/var..O)
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:12 #17
Den siger intet =\
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:17 #18
øv..O/
tror du ikke det (motherboardet) er defekt..?
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:23 #19
nop.... den gør det samme med et andet MB... og jeg har prøvet at sætte 3 andre CPU'er i 4 forskellige typer HDD's 2 typer gfx kort (de virker) 2 slags CPU kølere og jeg bruger kølepasta, samt jeg har prøvet med 3 slags ram typer, og jeg har kun sat GFX kort 1 ramblok og cpu+køler og en HDD til, for at gøre det nemmest muligt at få den til at boote...... anyway, jeg VED at ALLE min komponenter virker! og akkorat samme ting ( sekf ik dem jeg har nu ) men dem jeg havde før var AKKORAT de samme.. men de brændt så sammen :)!
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:25 #20
og ALT sidder præcist, og er sat til at køre DEFAULT... HVORFFOR VIL DEN BAR I-K-K-E starte!?!??!??!?!?!?!?!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:28 #21
fatter heller ikke at du ikke engang kan komme ind i bios..O/
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:35 #22
nop, der sker bare INTET =\
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:40 #23
Men der er jo nouet den ik vil, da køleren bare tager en meget lille drejning! den ryster bare lige hurtigt
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:45 #24
måske er det blot den der er fuckup..??
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:47 #25
Men kan man teste CPU om den virker på en eller anden måde?!
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:48 #26
nej jeg har prøvet med fler CPU-kølere, og de gør det samme
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:48 #27
ja..på en anden maskine..
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:51 #28
jeg har kun den ene.... den jeg bruger nu er en gammel cpu socket =\
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:52 #29
got to eat..O)
så jeg går lige i tænkebox..
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:54 #30
:o)
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:00 #31
Nogle der har et eventuelt svar :o( ?
Avatar billede the_email Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:04 #32
Har du prøvet med en anden strømforsyning?

TheEmail
Avatar billede zooomah Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:07 #33
ja, 3 andre
Avatar billede zhark Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:54 #34
Det er farligt at have for meget i hovedet.
Tag nu alle (ALLE...) forbindelser af (een for een) og kontroller, dels korrekt sted og stik er OK/kontakt. Efter hvad du har været igennem er der kun få muligheder. Forkert eller stået af! Formoder du har været opmærksom på statisk el? Og fattet nogen blakt på en radiator, samt været omhyggelig med ikke at tvinge noget på plads m.v. Forstår fuldt ud dine frustrationer, så bliv nu ikke sur, jeg kan absolut ikke "se" andre muligheder.
Avatar billede zoomah Nybegynder
30. september 2005 - 02:20 #35
det var den der lille blå boks oppe i hjørnet - den var overclocket. HURRY!
Avatar billede zoomah Nybegynder
30. september 2005 - 02:20 #36
gimme point