Avatar billede cygnet Praktikant
03. oktober 2003 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg lagt mine Autocad tegninger på nettet ?

Jeg vil gerne have så mine besøgende på min hjemmeside kan se mine autocad tegninger.

Er dette muligt ?

De skal kunne zoome og rotere

/cygnet
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 17:30 #1
hvis man skal kunne zoome og rotere, kan jeg ikke hjælpe, men ellers kan du vel eksportere som PDF, eller "installere" en PDF"printer"
.
Du kan i ad plotter tilføje en postscript printer som du skal konfigurere således at den udskriver til en fil.
Plotmenuen i Acad fungerer stadig på samme måde men i stedet for at printe tegningen ud, skriver den en .eps fil
De fleste grafik (billede) programmer kan læse en .eps fil.
og du kan derfra næsten altid gemme som .gif eller. jpg
Avatar billede cygnet Praktikant
03. oktober 2003 - 18:17 #2
Ja okay - så langt er jeg med.

Men skal gerne kunne roterer og zoome. Evt. betalingsløsning er også interresant..
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:54 #3
Du kan gøre det ved hjælp af Director. Hvis du ikke kender det ville jeg da gerne forsøge mod betaling.

Ulempen er så at kunder/besøgende skal have et shockwave plugin.

En anden mulighed kunne være turntool  www.turntool.dk  men igen det med pluginet samt det er møg dyrt, hvis ikke du kan leve med den gratis version man kan downloade.
Avatar billede rossen Nybegynder
03. oktober 2003 - 22:16 #4
Autodesk Express Viewer, kan være en løsning.
www.autodesk.dk/adsk/servlet/index?siteID=445226&id=3262733
Avatar billede cygnet Praktikant
04. oktober 2003 - 11:17 #5
rossen > så vidt jeg kan se kan express viewer ikke rotere - er det forkert ?

michael k > lyder interresant - shockwave har fe fleste jo efterhånden. Har du en mail jeg kan kontakte dig på ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:44 #6
Du kan kontakte mig på michael@teamdesigner.dk
Avatar billede hrossen Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:31 #7
michael k - du har ret
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:07 #8
med hvad ?
Avatar billede cygnet Praktikant
03. juni 2011 - 10:51 #9
Lukker