Avatar billede haboja Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg ud i dos

Hej  Jeg sidder hos en veninde der har windows 98 på en compaq computer, jeg vil gerne kører en scandisk i dos'en, fordi den ikke vil gennemfører en i tilbehør osv. Normalt skal man jo bare trykke F8 ved opstart, men det kommer ikke på denne pc. Hvad gør jeg.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2003 - 15:21 #1
start - kør - skriv command - tryk enter
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. oktober 2003 - 15:22 #2
Man kunne være fristet til at sige "Sluk PC´en". Så vil den starte op i F8 menuen under normale omstændigheder.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
03. oktober 2003 - 15:22 #3
Ved opstart trykker du F5 - ellers som beskrevet af Bufferzone
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. oktober 2003 - 15:23 #4
Alternativt kan du via start->kør->MSCONFIG programmet fravælge alle baggrundsprogrammerne, genstarte og så køre scandisk. Så vil der ikke være noget der forstyrrer den.
Efter kørslen slås programmerne til igen.
Avatar billede haboja Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:27 #5
Øhhh Ole Ja men når jeg starter igen mangler det billede (hvor man normalt trykker F8) Der er også noget med at holde Ctrl nede men hvornår???
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:36 #6
du kan evt vælge at genstarte computeren i ms-dos tilstand
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. oktober 2003 - 16:21 #7
Jeg mener der var noget med at holde BEGGE shift taster nede under opstart. Det omgår også de fleste baggrunds programmer, og så burde du kunne køre Scandisk uden problemer.
Avatar billede tumben Novice
04. oktober 2003 - 00:26 #8
sluk maskinen...og start...og når den så har talt rammene op....så trykker du som en gal på F8 (sluk !!! ...ikke genstart)
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:00 #9
hold kontol nede når du starter maskinen og hold den,til du for bootmenuen op
thats it :)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. oktober 2003 - 07:28 #10
Hvis alt andet svigter, kan du så ikke bare oprette en startdiskette, kopiere scandisk derover og boote på den? Eller blot eksekvere scandisk der hvor den nu ligger efter at være boot'et på startdisketten.
Avatar billede s.ehlers Nybegynder
12. oktober 2003 - 13:12 #11
I Win 98, kan man da ikke i start -> luk computeren vælge "genstart i MS-DOS tilstand"? Eller åbne et dos-vindue evt. i Start -> Tilbehør -> Systemværktøjer? Det kunne man da vist i Win ME, men ved ikke om man kan køre det derfra...
Avatar billede haboja Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:25 #12
S.ehlers, ja det fandt jeg jo ud af...... FLOVT!
ville gerne give dig point men ved ikke hvordan, den point ting der var er væk nu!

Hilsen haboja
Avatar billede haboja Nybegynder
05. december 2003 - 13:55 #13
:-)