Avatar billede masis Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Skode TV kort

Hej eksperter!

Jeg har et spørgsmål om TV kort.
Jeg har lige købt en Medion PCI TV kort med fjernbetjening fra Aldi.
Jeg har installer den korrekt men det er bar et lille problem jeg kan installer nogen af Tv kanalerne
blandt andet MTV.
Jeg har prøver at sætte den til automatisk søge efter tv kanaler. Den fandt kun 33 ud af 35 tv kanaler som jeg har fra TDC kabel Tv.
Jeg kan ikke søge manuelt efter tv kanaler fordi den har ikke manuelt søge funktion.
Programmet har en funktion som kan optage tv eller radio programmer i flere Formater bland andet MPEG 1- MPEG 2- DVD- VCD og S-VCD MP3 og WAW på harddisken og så kan man i senere tidspunkt brænde dem på CD eller DVD medie.
Jeg mistænker at programmet er låst for nogen tv kanaler blandt andet MTV så men kan ikke optage musik videoer fra MTV.
Kan min mistanke være rigtig?
Avatar billede bjarkebakkegaard Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:51 #1
måske men har du tjekket hvor mange prog. den kan have i sin hukommelse for hvis det kun er 33 så er der jo et problem.
Avatar billede hub Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:52 #2
Jeg har kortet og kan se MTV (selvom jeg ikke gider :-))
Har du prøvet funktionen med at scanne alle frekvenser og har du prøvet hhv antenne og catv funktionen? MTV kan sagtens have gemt sig langt oppe i listen som kanal 77 fx..
Avatar billede masis Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:38 #3
bjarkebakkegaard >> Tv kortet har ca. 130 kanaler.
hub >> Jeg har scanne alle frekvenser 5 gang men jeg kan ikke finde MTV TV2 zulu har også lidt sne på.
Avatar billede masis Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:36 #4
hub >> bruger du også TDC Kabel TV?
Avatar billede hub Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:44 #5
Nej, almindelig (skod)fællesantenne, hvor jeg måtte finde kanalerne spredt ud over næsten hele frekvensområdet. Kunne fx ikke finde TV2 og slettede derfor X:\programmer\tvfm tuner\freq.tbl  . Derefter kunne programmet selvfølgelig ikke starte og kom med en meddelelse om, at sproget ikke fandtes :-) Jeg reinstallerede hele programpakken efter at have slettet manuelt, og satte den til at scanne igen på baåde ant og cable. Den har nu fundet alle kanaler (18) men stadig spredt ud over hele spektret. Det betyder intet, da man bare samler dem i en gruppe--¨å bliver der ingen huller når du zapper..
Avatar billede hub Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:49 #6
Forresten, ved du hvad EPG betyder--det er en knap der sidder ovenover værktøjskassesymbolet på kontrolenheden på skærmen?
Avatar billede masis Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:20 #7
hub >> Jeg prøver at installer kortet igen jeg vender tilbage igen!

EPG betyder (electronic program guide)du kan læs mere på dette link: http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci803938,00.html
Avatar billede bentn Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:41 #8
Et kvikt svar, "er det penge værd?"
Jeg fik ikke fat i kortet, de blev hurtigt revet væk :(
Avatar billede hub Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:44 #9
->drjkdv, tak for info..
->bentn, ja, så afgjort. Kortet er godt håndværk, støjfrit billede og softwaren er i særklasse for et kort i denne prisklasse..
Avatar billede bentn Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:35 #10
Tak for info....Hulk og snøft :( Må være hurtigere ude næste gang.
- kan det køre på win98?
Avatar billede hub Nybegynder
04. oktober 2003 - 18:15 #11
Ja, fra og med 98SE
Avatar billede bentn Nybegynder
04. oktober 2003 - 18:23 #12
Thanks for feedback.
Surt!...Har (stadig) kun den første.
Avatar billede masis Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:53 #13
Kortet er god nok den virker perfekt men den eneste ulempe er softwaren.
(DEN ER SKOD)

Softwaren har 2 ulemper:

1.Den første ulempe er at den springer over nogen kanaler mens den scanner alle frekvenserne.
2.Den anden ulempe er at den har ikke manuelt  søge funktion ligesom en fjernsyn så men kan ikke indstille kanalerne manuelt på frekvenserne VH-1 , VHF og UHF.

Jeg har prøvet alt jeg har scanne alle frekvenserne 10 gang både på kabel og antenne.
Jeg har også fjerne softwaren og geninstallere den 2 gang.
Intet hjalp med at finde de kanaler som jeg manglede .
Nu har jeg returner den.
Avatar billede masis Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:02 #14
Jeg vil heller invester i et nyt grafikkort end et TV kort.
hub tak for din tip og hjælp skriv et *S* for at få dine point.
Avatar billede hub Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:58 #15
Tak for tilbuddet, men jeg afstår--det virkede jo ikke rigtigt for dig..
Læg et svar og snup dine points selv.
Avatar billede masis Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:42 #16
Jeg forstå heller ikke hvorfor den ikke virkede på min maskine!
Jamen så håber jeg det kommer en software forbedring i fremtiden.
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:12 #17
Jeg har en anden mening om softwaren. Da jeg først fik det til at virke (http://www.eksperten.dk/spm/409134) fungerede det bare. jeg har prøvet andet software bl.a. Showshifter og jeg må sige at softwaren med Medionkortet er god. Jeg har ingen problemer med MTV, men TV2 Zulu står også dårligt hos mig hvilket er lidt underligt.
Avatar billede masis Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:32 #18
Jeg har også haft det samme problemer med TV2 Zulu og TV3.