Avatar billede michaelthrane Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

AGP x4 vs x8

Jeg har et bundkort som kun understøtter x4 - er det nonsens at købe fx. et Ti4200 el. Fx5200 grafikkort hertil? Med andre ord - bliver ydelsen markant bedre med et x8 bundkort - og findes der nogle oplysninger / tests om dette emne på nettet? På forhånd tak!
Avatar billede -xerox- Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:38 #1
Ydelsen bliver meget bedre med et 8X agp kort og bræt!

Du kan prøve på www.overclocking.dk der er der meget snak om det.
Du kan også prøve sider som Toms hardware osv.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:39 #2
www.hardware-test.dk har også lavet en del tests af emnet.
Avatar billede michaelthrane Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:43 #3
Tak for hjælpen!
Avatar billede -xerox- Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:47 #4
Takker for points.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 10:51 #5
Nej, ydelsen bliver ikke ret meget bedre, da nuværende grafikkort og bundkort har for smal båndbredde til at kunne udnytte den højere overførselshastighed.

Så...lad bare xerox svare med en gang sludder men lad andre komme med deres mening en anden gang før du bare kaster 200 point væk på ingenting.
Avatar billede michaelthrane Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:53 #6
har du mulighed for at uddybe dit svar lidt (Barto) - mener du at jeg skal skifte bundkort først?
Avatar billede snowball Novice
03. oktober 2003 - 11:03 #7
el_barto: Lige en kommentar. Sådan som jeg læser -xerox-'s svar, så mener han netop at michaelthrane får den bedste ydelse med et bundkort der understøtter AGP 8x (bræt = bundkort).

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:03 #8
Du skal ikke skifte bundkort bare for at få AGP x 8.

Har du et gammelt bundkort f.eks. med almindelige SDRAM og et gammelt chipsæt, så kan der være ydelse at hente ved at købe nyt bundkort.

Et nyt bundkort har hurtigere chipsæt, nye og hurtigere ramslots osv. Men så skal du måske også skifte RAM, og måske er din PCU egentlig "det svageste led"

Men hvis du skriver præcis hvilken hardware du har og hvad du bruger din PC til kan jeg måske give et råd.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:04 #9
snowball> Ingen tvivl om at han får en bedre ydelse, men ikke pga. AGP x 8 men pga. det nyere bundkort/grafikkort..
Avatar billede snowball Novice
03. oktober 2003 - 11:09 #10
el_barto: Enig, men de andre ting får han jo automatisk med når han skifter til et AGP 8x bundkort ;)

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:13 #11
Det er helt rigtigt ;)
Avatar billede michaelthrane Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:13 #12
mange tak dine svar! Jeg tror jeg vil vente lidt og så skifte det hele når jeg får råd!
Avatar billede -xerox- Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:14 #13
Hvis i nu læser spørgsmålet, spørger michaelthrane om ydelsen bliver markant bedre med et 8x agp bundkort sammen med et gfx der også understøtter 8x agp.

Det gør den jo.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:19 #14
Ja, men du bør begrunde dit svar når det er til 200 point ikke?