Avatar billede mr_green Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Inkjet print på aluminium??

1: Er der nogen der har hørt om en inkjet printer til aluminium?

2: Nogen bud på hvordan det evt. kan lade sig gøre?

Jeg er villig til at smide flere point i hvis der kommer et godt bud :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:17 #1
1. Aldrig

2. Du skal anvende trykkemetoden Serigrafi.

/per
Avatar billede thill Nybegynder
10. oktober 2003 - 07:49 #2
Det kan i teroien godt lade sig gøre, men det kræver følgende:

1. Du har en printer med vandret papirgang.
2. Du skal forbehandle aluminiummen så den kan tage imod blækket (Coate den)
3. Du skal sørge for at alle Press hjul i printerens udgang er løftet så de ikke kommer i kontakt med aluminiummen efter der er skrevet på den, ellers vil de blive tværet ud.
Avatar billede mr_green Nybegynder
10. oktober 2003 - 08:31 #3
thrill >>
Kender du en printer med vandret papirgang?
Hvis du gør er pointene dine...
Avatar billede thill Nybegynder
10. oktober 2003 - 08:51 #4
med HP's dj350c kan du lave en manuel indføring til vandret papirgang, se evt i manualen http://h20015.www2.hp.com/content/common/manuals/bpd07955/bpd07955.pdf under "Loading paper"
Avatar billede thill Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:17 #5
lægger lige et svar
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
10. oktober 2003 - 09:39 #6
Må Man spørger hvad det er du skal lave

Ren interesse og nysgeriighed

MC
Avatar billede mr_green Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:41 #7
Det er til et eksperiment hvor jeg skal printe på alu, men jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre...
Avatar billede mr_green Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:43 #8
Min alu plade er nemlig 0.45 mm tyk og det tror jeg ikke der er nogen printer der kan klare...
Avatar billede mr_green Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:58 #9
Hvis der er nogen der kender en sådan printer er et bud velkommen..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2003 - 10:15 #10
mr green>Du giver point for et useriøst svar, så du er kommet med på listen.

/per
Avatar billede mr_green Nybegynder
10. oktober 2003 - 10:17 #11
Hvad snakker du om Hoejrup? Hvad for en liste?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2003 - 10:55 #12
Min private liste; useriøse brugere på eksperten.

/per
Avatar billede mr_green Nybegynder
10. oktober 2003 - 11:00 #13
Ok kanon, jeg er da glad for at være del af det eksklusive selskab.....
Forøvrigt er det absolut ikke et useriøst svar, prøv lige at læs det han skriver inden.... Yderst brugbart for mig!