Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ntsc grafikkort med tvturner

Da jeg har fået lyst til at købe et ATI AIW 9800 prokort og mener at de er alt for dyre her i danmark, overvejer jeg at Købe et i USA men de kører med NTSC versioner ..vi kører vel tror jeg pal B/G signaler på vores antenne foreninger her i danmark, det jeg vil vide er om det  kan det give problemer for grafikkortes tvturner eller ej..
på forhånd tak Namx...
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:07 #1
OBS. Der finde 2 andre tråde af dette spørgsmål

1. http://www.eksperten.dk/spm/409021 200 point
2. http://www.eksperten.dk/spm/409018  60 point
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:23 #2
PlZ. stopper du ikke med at kommenterer mine spørgsmål. det er som sagt for at ramme en større grubbe af svarmuligheder jeg har prosteret spørgsmålet flere steder
Det kan vel have også have interesse for flere "grupper". Du kan vel bare lade mit spørgsmål være i fred hvis du ikke kan besvarer problemet..

Nyt spørgsmål Keder du dig eller er du ordens mand her ??
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:38 #3
Ja, det kan godt give problemer, i form at at dit tvtuner og tv slet ikke kan forstå hindanden, så du ikke kan få noget billede på skærmen. Desuden kører vi også med forskelige opdateringshastigheder på Amerikanske og Danske monitorer, så du kan resikerer at skade din monitor, hvis den ikke understøtter samme opdateringshastighed.

Måske keder jeg mig lidt, jeg er ikke ordensmand, men som sagt er det bare forbudt at oprette samme spørgsmål flere gange.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:01 #4
stopper du ikke med at kommenterer mine spørgsmål. det er som sagt for at ramme en større grubbe af svarmuligheder jeg har prosteret spørgsmålet flere steder <--- Du skal stadig overholde reglerne her på Eksperten. Det er der ingen unskyldninger for.

http://www.eksperten.dk/regler.phtml

<klip>

det er ikke tilladt at:

oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

</klip>

Men som svar på dit spørgsmål, vil jeg heller ikke anbefale dig at købe et capturekort, hvis det kun kan capture NTSC.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:08 #5
Er du sikker på at det kort kun kan capture NTSC ?
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:24 #6
nej det er jeg ikke jeg vil tro at antenne signalet kan "captures" fra alle signaler "det er sikker analoge tv signaler som bruges overhele verden kortet kan også capture dv..
jeg tror at det med at det er et NTSC versions kort bare betyder at man skal bruge en comverter hvis man bruger scartstik og hvis man bruger s-vhs kalbet er det ligegyldigt ????
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:46 #7
Jamen det kommer jo an på hvilken kilde du har tænkt dig at capture fra. Antenne signalet der sendes ud herhjemme er PAL, så hvis kortet kan capture det, er der ingen problemer.
Så er det ligemeget om du capture via scart, SVHS eller antenne.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 11:57 #8
<klip>

Will there be a version of the ALL-IN-WONDER® boards for Latin America?

A11: The NTSC version of ALL-IN-WONDER® RADEON™ also supports PAL M and PAL N for use in Brazil and Argentina.

</klip>

Så mon ikke det også understøtter PAL B
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:03 #9
Jeg har lige skrevet med en som bor i athen "grækenland" han kan ikke få tvturneren til at virke med deres signaler som også er pal B/G ... Nyt spørgsmål Kan man ikke få/Bruge en converter på antennekablet  NTSC til Pal B/G??
og kan man få bruge en NTSC til pal B/G converter på udgangs signalet??
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:10 #10
test
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 13:36 #11
Nyt spørgsmål Kan man ikke få/Bruge en converter på antennekablet  NTSC til Pal B/G?? <--- Det kan en video muligvis klare.

Men alt i alt, vil jeg ikke anbefale dig det, da NTSC er en del dårligere end PAL.
Og at begynde at konvertere mellem disse 2, kan give en masse problemer.
Jeg er sikker på at du vil opleve, at fornøjelsen ved at capture, ikke vil være ret stor.
Godt nok er kortet måske noget dyere i DK, men du kan også få andre ret godt capture kort, til under 1000 kr. Jeg vil nok anbefale dig at kigge på et af dem i stedet. Men det er selvfølgelig dit eget valg - bare et godt råd.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:27 #12
Hvis man køber et GFX kort med tuner og der ikke står noget om at det KUN kan bruge enten NTSC eller PAL så er jeg rimelig sikker på at det kan begge dele. Alle grafikkort (hvert fald dem jeg har haft) med TV-OUT kan sende ud både NTSC og PAL det er det samme med capture kortene, det vil være rimeligt bekostelig at skulle bruge 2 forskellige chips i kortene istedet for en der kan styre begge signaler, for det andet ville det også kræve 2 forskellige drivere for at det ville virker, hvilket igen ville være bekosteligt da den så skulle skrives i 2 versioner.

Hvis man bruger en converter får man et nyt problem da det er 2 helt nye signaler vi snakker om her, PAL 60Hz & NTSC 50Hz hvilket bare overføre farvesystemerne men beholder frameraten så kan du godt nok bruge TV-OUT'en men sikkert ikke Tuneren.
Avatar billede namx Nybegynder
05. oktober 2003 - 20:39 #13
hvordan lukker jeg spørgsmålet ned....
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 08:34 #14
Det har du lige gjort ved selv at tage pointene :o)