Avatar billede orbitech Nybegynder
08. september 1999 - 11:04 Der er 30 kommentarer

Winscurk

Hvad er Winscurk.exe ???
Avatar billede jumper Nybegynder
08. september 1999 - 13:16 #1
Hvordan skulle nogen som helst herinde vide det?

Jeg kan f.eks. omdøbe min autoexec.bat til at hedde Winscurk.exe, men fordi filen hedder noget bestemt betyder det jo ikke at den udfører noget bestemt.

Siden du har postet dette indlæg i virus kategorien vil jeg gå ud fra, at du tror det er en virus. Jamen, installér et antivirus program og kig efter.

Hvis det er en virus, så bliver den fjernet.

Jeg kan anbefale Antiviral Toolkit Pro, AVP, der kan hentes på http://www.avp.com

/Thor
Avatar billede orbitech Nybegynder
08. september 1999 - 14:10 #2
Jamen problemet er. at jeg ikek aner om det er en virus eller hva'. Jeg har scannet for virus, men den fandt intet. Jeg har ligeledes søgt på alle FTP søgere, men ingen vil kendes ved den.
Avatar billede jumper Nybegynder
08. september 1999 - 14:42 #3
Hvis du har scannet din pc for virus, med en opdateret virus scanner, og den ikke fandt en virus, så er det ikke en virus.

Hvor ligger den henne?

Det kan jo sagtens bare være en fil fra et gammelt program du tidligere har haft installeret.

/Thor
Avatar billede orbitech Nybegynder
08. september 1999 - 15:13 #4
Den ligger i C:\winscurk.exe,460117
Måske skulle jeg prøve i en anden katagori også.
Avatar billede jumper Nybegynder
08. september 1999 - 15:50 #5
Jeg ved ike hvad den er, og der er nok heller ingen andre herinde der ved det.

Problemet er, som tidligere nævnt, at man jo kan kalde sin fil for hvad man vil. Jeg kan omdøbe min autoexec.bat eller win.com til winscurk.exe, men det få dem jo ikke til at opføre sig på en anden måde.

Hvis du er bekymret over filen, så slet den da bare.

Har du kørt den?

/Thor
Avatar billede orbitech Nybegynder
08. september 1999 - 15:52 #6
Jeg har ikke kørt den...sæt nu det var en virus :o)
Men ellers tak for hjælpen - jeg giver 15 point.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. september 1999 - 15:58 #7
hvordan ser ikonet ud? grundet størrelsen på ca. 460K vil jeg nu tro det er en netbus-server... send den lige til eksperten@amokk.dk så ordner jeg den :-)
Avatar billede orbitech Nybegynder
08. september 1999 - 16:01 #8
Ok !
Avatar billede jumper Nybegynder
08. september 1999 - 16:49 #9
esben, det kan jo ikke være en virus.

Han siger jo at han har scannet for virus, og medmindre hans antivirus program er over et år gammelt kan den finde Netbus.

/Thor
Avatar billede orbitech Nybegynder
08. september 1999 - 16:51 #10
Jeg har scannet med Trend !
Avatar billede jumper Nybegynder
08. september 1999 - 17:03 #11
Jeg kender ikke lige Trend, men så længe det er nogenlunde nyt er du dækket ind.

Hvis du ikke er sikker på hvor gammelt det er, så hent Antiviral Toolkit Pro, AVP, fra http://www.avp.com

/Thor
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. september 1999 - 23:36 #12
Kører du SimCity? Der findes åbenbart et program til SimCity der hedder WinScurk (fandt ordet ved en søgning på nettet: http://www.geocities.com/TimesSquare/Bunker/7293/tips.html

Kan det være det?

/Rob
Avatar billede orbitech Nybegynder
09. september 1999 - 08:31 #13
Jeg har haft den gamle/første version af SimCity liggende...så måske er det det.
Avatar billede winkill Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:58 #14
Jeg har checket med både Symantec Anti-Virus Research Center (http://www.sarc.com), McAffee (http://www.mcaffee.com), Anti-Viral Pro (http://www.avp.com), samt et antal nyhedsgrupper og et par folk der plejer at kende enhver virus ved fornavn.

Ingen af ovenstående (inkl. mig selv) har hørt om eller kunnet finde informationer om en virus der hedder Winscurk, Scurk eller Winscurk.exe - eller for den sags skyld en orm, da det ikke er en virus hvis den ligger som en sepperat fil og ikke inficerer com, exe eller andre filer på disken.

Anyway... for at runde af her; Jeg mener med sikkerhed at kunne sige at Winscurk.exe ikke er hverken en virus, en orm eller en trojan.

/MS WinKill
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:19 #15
orbitech>>kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?
Avatar billede winkill Nybegynder
22. oktober 1999 - 09:04 #16
Enig! Lad os få dette spm væk fra oversigten!
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. oktober 1999 - 13:10 #17
Obitech, kan du ikke acceptere et eller andet?
Avatar billede darknight Nybegynder
01. november 1999 - 09:50 #18
Winscurk.exe, er et program med 15 viruser, så lad være med at open den for så har du ikke en coputer mere.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 1999 - 20:08 #19
Jeg tror at Obitech har forladt eksperten!
Avatar billede thkrath Nybegynder
29. november 1999 - 21:48 #20
Han har sikkert åbnet filen...

:-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. november 1999 - 22:12 #21
Lad dette være en advarsel til alle:

ÅBEN IKKE EN FIL HVIS DEN HEDDER "WINSCURK.EXE" !!

hehe..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. november 1999 - 23:00 #22
hehehehe hvor godt!

ligesom at spørge "hvad gør CIH 26. april?"

og så "forsvinde 0.01 natten til den 26.

hehehehe
Avatar billede hobbez Nybegynder
30. november 1999 - 00:39 #23
Cyberesben >> LOL !

/Rob
Avatar billede theguy Nybegynder
07. januar 2000 - 19:56 #24
winscurk er et convertprogram til simcity 2000, hvis man evt skulle overføre den til mac, se venner, livet kan være så let, så i bøvehoveder, kunne jo evt lære af dette, før i ser virus i alt!!!!!
Avatar billede winkill Nybegynder
08. januar 2000 - 12:03 #25
Christ!!!
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. januar 2000 - 12:55 #26
TheGuy:

Krav lige ned af din høje hest, og se mit svar fra 08-09-99 kl. 23:36:32.

Det er med andre ord 4 måneder siden (næsten på dagen) at jeg forslog det samme som du nu kommer med i dit 'se hvor jeg kan' svar.

Men derfor KUNNE det jo godt være noget helt andet.

/Rob
Avatar billede dar Nybegynder
16. februar 2000 - 17:21 #27
ADMIIIN, vi er færdig' ,kom og tør os...
Avatar billede breum Nybegynder
02. juni 2000 - 22:30 #28
>>jumper
Jeg bliver nødt til at rette dig: det PASSER IKKE at det ikke kan være virus hvis han har scannet filen, der kommer hele tiden nyé vira ud, det er derfor at man hele tiden skal skifte sin scanner ud med den nyeste, men selvom man har den nyeste er man IKKE SIKKER, virussen kan være nyere. Det er vigtigt at man forstår dette.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. juli 2000 - 21:54 #29
Hvad blev der af de der co-admins, som skulle kunne slette spørgsmål og andre gode ting?

ACCEPTERE!!!
Avatar billede arlet Juniormester
12. september 2003 - 11:06 #30
orbitech -> Øhhhh, har du fået dit problem løst, her 4 år efter du oprettede det.........