Avatar billede mwr Nybegynder
03. oktober 2003 - 03:40 Der er 3 kommentarer

systemet fryser

Kan en defekt strømforsyning være skyld i at cpuen bliver ustabil og fryser systemet.

eller kan det være bundkortet...  cpu ram og bundkort er helt nyt.

Jeg kan ikke lægge windows ind eller rode i biosen..
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. oktober 2003 - 08:27 #1
Det kunne godt tyde på at bundkortet er defekt.
Har efterhånden set det spørgsmål nogle gange og det viser sig hver gang at det var bundkortet der er stået af.....
Sorry :0(
Send det tilbage, nu når det er helt nyt.
Men ellers må du jo prøve at låne en anden psu for at se om det er den det er galt med :0)
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:35 #2
Det kan osse være overgang i skidtet... starter blæseren i psuen ?
prøv at pille det fra hinanden og så 1 starte psu og bundkort uden instikskort ram m.m ...
2. nulstil cmos " du kan se i din manual hvilken jumper det gøres med" på bundkortet mens du ikke har noget i det .

3. sæt ram i og start det up igen ..

4 så sætter du grafikkortet i og starter op igen ...

sådan plejerdet  at virke for mig ... ps lad det kører et par minutterfor hver trin ...
Avatar billede chalde Seniormester
03. oktober 2003 - 11:45 #3
Inden du begynder at sende dele retur, så husk på at mange butikker tager 250kr/½time for at undersøge hardware der ikke er defekt, så tjek hele skidtet igennem før du returnerer noget.

1) Tjek med dette program for ramfejl http://www.webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=130
1a) Hvis du får fejl, test ram i anden computer, eller med andre ram i din. Hvis en anden computer melder fejl med dine ram, eller din computer ikke melder fejl med andre ram, så er rammene defekte.
1b) Hvis du får fejl, og dine ram virker uden fejl i anden computer, eller andre ram også giver fejl, er det formentlig bundkort der er defekt
2) Prøv med en anden cpu hvis du har mulighed for det.
3) Afmontér bundkort, og sæt antistatisk materiale mellem bundkort og skruer og test igen. (kan hjælpe på overgang/kortslutning mellem kabinet og bundkort)