Avatar billede jahamnej Nybegynder
03. oktober 2003 - 02:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Uninstall problem

Hej,

Jeg har et spil, hvor Uninstall funktionen ikke virker. Jeg får at vide at det er udført, men den fjerner ikke en meter. Det synes jeg er ret mærkeligt...

Jeg kan jo ikke bare slette hele mappen. Hva' gør jeg så? Det fylder ad helvede til og det skal bare ud.
Avatar billede allanfo Praktikant
03. oktober 2003 - 03:22 #1
Hvorfor kan du ikke bare slette mappen, og de genveje der peger på den? Det ville da være det letteste. Der vil måske så være nogle linjer i registreringsdatabasen, som nu peger ud i den blå luft, men det går nok, for du bruger dem jo ikke.
Avatar billede jahamnej Nybegynder
03. oktober 2003 - 03:26 #2
jeg har bare hørt at det ikke er nogen skide god idé...
Avatar billede allanfo Praktikant
03. oktober 2003 - 03:29 #3
Hvis der ikke er andre muligheder, så er det vel den bedste idé. Hvad er det for et spil? Det kan være det er et jeg kender, og kan hjælpe med.
Avatar billede jahamnej Nybegynder
03. oktober 2003 - 06:09 #4
Det har vel ikke noget med spillet at gøre på den måde. Bare mere hvordan man sikkert slipper af med det.
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2003 - 07:41 #5
hvis det har lagt sig i tilføj/fjern fjerner du det på der.

Hvis ikke Fjern mappen og fjern genveje...

De sidste ting betyder ikke noget at have liggende, hvis de skal vær gør du sådan:

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

Gå i Rediger
Søg
Skriv: "navnet på programmet"
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står "navnet på programmet")
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.

Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld.
Avatar billede sjmaden Nybegynder
03. oktober 2003 - 08:42 #6
Jeps, jeg ville også gøre som arlet. Der findes dog en masse gode (gratis) programmer der kan scanne registreringsdatabasen og fjerne ugyldige links.
Der er flere gode på
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=regclean&tg=dl-2001
Avatar billede jahamnej Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:36 #7
takker arlet :)

Jeg måtte dog lige ud i fejlsikret tilstand, før jeg kunne slette dem... tog sin tid :D
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2003 - 09:38 #8
Det var godt det lykkes....

Takker for point *S*