Avatar billede goat-killa Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:37 Der er 8 kommentarer

read away script (eller lignene)

har brug for noget til en bot... hvis en fra en fx.
skriver det som det ville se ud på IRC

11:36] * and auto away gameing on 123.465.789.123.45678
12:39] <ged> !and
12:39] -BOT- and is gameing on : 123.465.789.123.45678

hvis man kan lave et script hvor botten læser membersne away msg og copy den ind på en command... som en slags whois...
Avatar billede knocker Nybegynder
03. oktober 2003 - 02:45 #1
Du kan lave en kommando, som f.eks. !whois <nick>

Når det alias blir triggered, kan du lave et /whois <nick> - som så går videre hen i RAW data, og derfra, kan du tjekke om personen af away, og hvis det er aktuelt, msg away reason ud i en kanal el.l. :)

Kreativitet, er din ven.
Avatar billede goat-killa Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:19 #2
ja men det skal være til en bot til en CS clan
Avatar billede knocker Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:57 #3
det gør jo ingen forskel, om det er client side, eller via en bot? :)
Avatar billede goat-killa Nybegynder
05. oktober 2003 - 13:36 #4
via en bot
Avatar billede knocker Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:11 #5
læs, hvad jeg skriver.. Det gør ingen forskel.

on *:text:!whois*:#:/whois $2

on så ellers raw code, til at tjekke om personen er away.. :)
Avatar billede goat-killa Nybegynder
11. oktober 2003 - 01:16 #6
men kommer det så til at stå i botten....? eller
Avatar billede knocker Nybegynder
11. oktober 2003 - 04:39 #7
Ja.

Hvis du ikke har styr på det, vil jeg råde dig til at læse help filen igennem, og evt. glo rundt på et par tuts. Jeg kan henvise dig til www.mircscripts.org - Nok det bedste, og mest brugte mIRCScripting site, nogensinde. :)

Sku det gå helt galt, så råb op - Ku godt være, at jeg fik et par minutter tilovers, til at hjælpe dig med det, hvis det endelig sku være :)
Avatar billede zyberdog Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:41 #8
Eksempel:
on *:TEXT:!status*:#:{
  if (!%excess.stuff) {
    set -u5 %excess.stuff on
    if ($2 ison $chan) {
      set %status. [ $+ [ $2 ] ] $chan
      whois $2
    }
    else { .notice $nick Korrekt brug: !status <NICK> }
  }
raw 301:*:{ if (%status. [ $+ [ $2 ] ]) { msg %status. [ $+ [ $2 ] ] Status for $+(',$2,') is: $3- | unset %status. [ $+ [ $2 ] ] }
Brug: !status <nick>