Avatar billede thekrew Nybegynder
30. december 2000 - 23:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Access

in access 2000 is it possible for the auto number to carry on???? as i have 4 different tables but for this page i want them all to act as one so i was wondering if the ID could carry over.  So in table 1 it could be 1-5, 2 could be 6-7, 3 = 8-15, 4=16-25.  But if i was to add a record in 1 so that would then be 1-6 it would move the ID up one

Anyone????
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 23:26 #1
Not posible!
Det er umuligt når det er cross-table som det jo ville blive.
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. december 2000 - 23:28 #2
then what hvad skal man så gøre som løsning plz help urgent
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 23:30 #3
Jamen, hvad skal det gøre godt for ? Kan du ikke have autonumber i et felt på alle tabeller der bare kører som normalt ?
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. december 2000 - 23:32 #4
i have 4 tables
D1, D2, D3, D4

each table has the following coloums
ID, Team, email, URL

now i want it so that i can have a link call out.asp?ID=  so i can see how many hits i am giving the sites yet i can\'t do that if there is more than one table can i?? or would it be out.asp?table=D1&ID=1
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 23:36 #5
Hvorfor har han 4 tabeller når de har samme felter !?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 23:36 #6
Har du ICQ ? Så bliver det lidt nemmere at hjælpe
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. december 2000 - 23:40 #7
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. december 2000 - 00:12 #8
Må vi også høre? Er lidt nysgerig måske kunne man selv få brug for det...
Avatar billede thekrew Nybegynder
31. december 2000 - 00:14 #9
spørge tdaugaard... han er etb genie til det her
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. december 2000 - 00:28 #10
tdaugaard>>> Måske kunne du poste forklaringen over icq\'en her?
Avatar billede hkramer Nybegynder
31. december 2000 - 12:29 #11
Det er jo altså ikke helt umuligt.
Lav en tabel der peger videre på de 4 tabeller og brug så den autonummererede ID derfra.
I den nye tabel vil så være 3 felter :
ID (autonummereret)
Tabel (evt. integer 1-4 der angiver hvilken tabel der peges på)
FremmedID (Peger til posten i den tabel der er tale om)
Basalt set tror jeg iøvrigt at der er tale om database-design problemer her.

</hkramer>
Avatar billede thekrew Nybegynder
31. december 2000 - 18:11 #12
tak til jer alle og jeres besvarelser..jeg undskylder at det skulle forgå på icq...