Avatar billede duller Nybegynder
30. december 2000 - 23:14 Der er 18 kommentarer

online med win2k

jeg kan ikke komme online med win2k.
jeg har et Eicon dive isdn modem
Men jeg ved heller ikke om softwaren til modemet virker til win2k.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. december 2000 - 23:17 #1
Har du installeret Service Pack 1? Hvis ja, fjern den! Den kan godt give det problem som du skriver!
Avatar billede duller Nybegynder
30. december 2000 - 23:18 #2
hvor flerner man den henne???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 23:34 #3
Control Panel-> Add/Remove programs

jeg har selv kørt win2k med et Diva modem, det har virket helt fint! du skal ik lægge softwaren til det ind!

bare sæt lortet til din comp og søg efter et modem! det gik nemt hos mig
Avatar billede duller Nybegynder
30. december 2000 - 23:47 #4
kan det så være rigtigt at man ikke kan se ens modem der hvor tcp protokollerne ligger?
jeg kan heller ikke se netværks kortet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. december 2000 - 00:11 #5
Ja, det er helt rigtigt - det er anderledes!

Det du skal gøre er at du højreklikker på \"My Network Places\" (jeg har UK version), vælger properties, dobbeltklikke \"Make New Connection\", vælge \"Dail-up to the Internet\", vælge det nederse punkt, vælge den med modem, skriv telefonnummeret til din udbyder ind her og fjern krydset i \"Use area code...\", tryk next, skriv brugernavn og password ind, tryk next, next, og nej til om du vil oprette en e-mail konto, tryk next, finish.

Så har du lavet en forbindelse.

Når du så vil rette i denne forbindelse (TCP/IP og lign.) skal du højreklikke \"My Network Places\", properties, højreklikke den forbindelse du har lavet og højreklikke, properties. Her kan du sætte alle de indstillinger du vil lave!

Husk at sørge for at der IKKE er hak i \"File and Printer Sharing for Microsoft Networks\" og \"Client for Microsoft Networks\". Bare for at øge sikkerheden!
Avatar billede kjalle Nybegynder
31. december 2000 - 00:31 #6
Fejlen er sikkert at Windows 2000 ike understøtter dit modem som USB hvis det altså er det, det problem havde jeg med Mit Lasat Speed 2 modem - men de er selvfølgelig ikke ens *s*
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. december 2000 - 00:42 #7
Eicon diva isdn modem er hvis nok kun i COM udgave...
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. december 2000 - 02:14 #8
eicon diva modemet virker med win2k men du skal ikke instalere noget software selv .. og det burde ikke betyde noget at du har sp1 instaleret jeg har selv det samme modem.

når du instalerer modemet så skal du heller ikke følge nogen guides, hvad enten de er fra din udbyder eller win2k connection to internet guide .. de er kun til besvær

fjern dit modem i enhåndshåntering og genstart din comp og lad så win2k selv finde modemmet.

prøv så at lave en ny forbindelse.
som goulduck beskriver.
Avatar billede duller Nybegynder
31. december 2000 - 10:43 #9
OK det prøver jeg!!!
Avatar billede duller Nybegynder
31. december 2000 - 10:57 #10
Du for mine point helt klart. For kørte som en drøm. Men kan ikke lige sige mig hvordan jeg sætter min e-mail konto op nu hvor jeg har sat internettet op??
Avatar billede duller Nybegynder
31. december 2000 - 11:18 #11
jeg får denne fejlmeddelse når trykker på send og hent..Kunne ikke logge på serveren med godkendelse af sikker adgangskode (Secure Password Authentification). Konto: \'mail.tele.dk\', Server: \'mail.tele.dk\', Protokol: POP3, Svar fra server: \'-ERR Invalid command; valid commands: USER, QUIT\', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC18

jeg om det vil hjælpe..

Avatar billede duller Nybegynder
31. december 2000 - 12:22 #12
jeg glemte lige at sige at det var goulduck der får mine point.
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. december 2000 - 15:03 #13
det lyder som en lille fejl, da du har sat den op .. prøv igen.. eller så er der problemer med deres mail server, har nogen gange det samme problem med cybercity .. så skal man bare vente.
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 10:25 #14
Problemmet er at de drivers du har ikke er kompatible med windows 2000. Det du skal gøre, er at du går ind på Eicon\'s hjemmeside, også downloader du driverne til Windows 2000.

Du behøver ikke installere softwaren, du kan nøjes med driverne.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. januar 2001 - 17:21 #15
Ellers kan modemet godt køre med de drivere som ligger med Windows 2000 - sådan kørte jeg da med det i starten!
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. januar 2001 - 18:33 #16
ja det er ikke nødvendigt med nye drivere .. har aldrig brugt andet end w2k\'s egne .. min far har haft problemer da han instalerede drivere fra deres hp
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 19:16 #17
Jeg har haft problemer med driverne i win2k, men det er nok noget med det enkelte sprog at gøre, da der når at ske opdateringer inden den danske udgave kom ud. Måske ikke...

Ihvertfald er det et forsøg værd. Der står også mange nyttige ting på deres hjemmeside om windows 2000 problemer osv... Det er ivirkeligheden nok der du skal lede : )
Avatar billede molok_the_insane Nybegynder
08. januar 2001 - 14:16 #18
Med hensyn til dit mail problem,,, så er det i konto opsætningen! Det er under funktioner / Konti... I din mailkonto-opsætning, skal du jo netop skrive dit brugernevn og adgangskode... Nedenunder har du mulighed for at sætte hak ved at serveren bruger secure password authentication... MEn her skal DER IKKE VÆRE HAK.. Prøv så igen... Og forhånbentlig ---> TADA!

Mikael