Avatar billede subp Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med at indlæse ini filer

Jeg har et problem med at læse windows .ini filer. Jeg har lavet en classe hvor i jeg har lavet følgende definition:

Public Declare Function GetPrivateProfileInt Lib "kernel32" Alias "GetPrivateProfileIntA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As String, ByVal nDefault As Long, ByVal lpFileName As String) As Long

Alt kompilere som det skal. Når jeg kalder funktionen for jeg en fejl default værdien tilbage og jeg får et meget sjort tal tilbage(positivt, men meget stort). Jeg har vha. et program fra www.sysinternals.com fundet ud af at når jeg. f.eks. vil læse fra inifilen c:\windows\test.ini får forsøger windows api'et at læse fra filen c:\windows\|||. Det vil sige at der er et eller andet som går galt for mig når jeg sender min string til Windows api'et. Jeg har ikke nogen ide om hvad der kan være galt, så hvis der er nogen som kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2003 - 23:22 #1
Der er en artikel her som måske kan hjælpe:
  http://archive.devx.com/dotnet/discussions/040902/cominterop.asp
Avatar billede subp Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:50 #2
den referede klasse læse problemet. Perfect.

Jeg takker og accepterer svaret