Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:27 Der er 17 kommentarer

Styre pc via vnc

Jeg ved godt at dette spørgsmål er stille førhen, men kan få det til at funke.

Derhjemme har jeg 2 pc'er med xp pro som begge er forbundet til en D-Link DI-704P router. Det jeg gerne vil er at kunne styre dem via vnc fra skolen.

På de to computere derhjemme kan jeg godt få det til at virke, dvs. over LAN. Når jeg starter vnc serveren op så viser den min lokale ip (192.168.0.123) i stedet for den globale.

Derfor er jeg noget til den konklusion at det må være mig router der blokerer for den port som vnc bruger. Jeg har læst mig til at vnc bruger 5800-590x og jeg har også prøvet at åbne dem uden resultat.

Jeg søger derfor en der har fået vnc til virke med D-Link DI-704P router. Eller andre der har forslag til hvordan jeg skal få det til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 17:28 #1
Sikker på du ikke skal bruge port forwarding istedet for at åbne dem?
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:31 #2
der er også den mulighed, at du på skolen sidder bag en firewall, som ikke tillader udgående porte i det område..
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:32 #3
Ja.. det er jo det jeg gerne vil have at vide.. Ved ikke hvor man forwarder porte i min router.. Det er faktisk det som er problemet. Så hvis der var en der havde samme router eller noget lignende ville det være herligt.
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:34 #4
squashguy... Jeg ved at skolen tillader det, da det virker hos en af mine klassekammerater, som til gengæld ikke har router.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:36 #5
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 17:36 #6
Hvilken router ejer du?

Dette issue er nemlig ret forskelligt fra router til router, og yderligere hvem din ISP er.
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:39 #7
Når jeg vnc kørende, så kan jeg se at serveren kører på 192.168.0.123. Den skulle jo gerne være min rigtige ip..
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:40 #8
Som skrevet har jeg en D-Link DI 704P router og min ISP er get2net. (Tele2)
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:40 #9
På side 2 af denne manual står der at du kan forwarede til en virtul server (din vnc server maskine)!

http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=63#manual
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:42 #10
den kigger jeg lige på esben aaberg-
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:45 #11
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:49 #12
Husk at 192.168.0.123 er en privat ip og at det er den globale du skal bruge fra skolen. Der for er det en meget god ide at få lavet din globale addresse statisk (fast ip), hvis du kan det ved Tele2!
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:50 #13
Det er lige præcis det jeg har prøvet, men det virker ikke.
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:53 #14
Min ip er fast... Men min router tildeler alligevel 192.168.0.x til de to pc'er.. Og jeg kan ikke forbinde til pc'en derhjemme når jeg bruger min rigtige ip, den jeg finder på www.myip.dk.
Avatar billede martingreen Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:11 #15
Jeg syntes jeg har prøvet alt det som jeg har kunne finde og mere. Derfor ville det være rart at finde en der havde den samme router som jeg selv har, som har fået det til at virke.
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:11 #16
Hvis du på din vnc server sætter den til en fast port (display number) fx. 1.

Så vil du fra din anden client på dit lokale netværk kunne skrive i addressefeltet i din internet explore:

http://192.168.0.123:5801

og den vil åbne vnc view'eren i din browser!

Hvis du så går ind i din router og laver en virtuel server

service port: 5801
server ip: 192.168.0.123
enable: v

saver og rebooter routeren, så burte det virke!

Dog kan jeg ikke teste det da jeg ikke selv har den specifike router!
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:13 #17
nede på skolen skal du selvføldig skrive noget i stil med:

http://80.xxx.xxx.xxx:5801