Avatar billede gobbel Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding når jeg prøver at logge på netværket

Jeg har to computere (stationær og bærbar) som er forbundet via en D-Link router og jeg vil gerne have dem op at køre på netværk. De har begge win2k som styresystem.
De har begge WORKGROUP som arbejdsgruppenavn.

Men når jeg prøver at gå ind på netværkssteder på den stationære får jeg meddelelsen Workgroup ikke tilgængelig og Listen med servere er ikke tilgægelig i dette netværk.
Hvad kan jeg gøre for at den kan komme ind og finde den anden komputer?
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:33 #1
Er de på samme subnet? kører din router med dhcp og er begge maskiner sat op til at hente ip fra dhcp? Kunne lyde som om den ene er sat op til dhcp og den så ikke får nogen IP. Prøv at skrive "cmd /k ipconfig /all" i startmenu --> kør (uden anførselstegn)
har du firewall installeret? i så fald skal du angive dit hjemmenetværk
som "trustet zone" ellers vil den blokerer
Avatar billede kenp Novice
09. januar 2004 - 16:17 #2
vhordan går det med dette?
Avatar billede gobbel Nybegynder
04. januar 2005 - 13:14 #3
kan ik huske det længere og lukker bare spørgsmålet.
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2005 - 13:16 #4
Vi må jo sige at det også kun har taget dig 14 måneder!