Avatar billede hrjensen Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:43 Der er 2 kommentarer

Implementere Media Player i VB.NET

Jeg har en del problemer med at få Media Player til at virke som en del af et Jukebox program.
Det er let nok at tilføje Media Player som en Com component, men jeg kan simpelt hent ikke finde ud af at afspille noget som helst med den.

Er der nogen der ude der har et godt eksempel på at bruge Media Player i VB.NET
Jeg har simpelt hen ikke kunnet finde noget på nettet, kun til VB6.
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:59 #1
Det er utrolig svært at få MP til at makke ret, Men her er en artikel der måske kan hjælpe dig lidt på vej.
http://msdn.microsoft.com/vbasic/using/columns/code4fun/default.aspx?pull=/library/en-us/dncodefun/html/code4fun01242003.asp

Ellers har jeg lidt kode, men desværre ikke her hvor jeg er p.t.
Avatar billede hrjensen Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:16 #2
Ellers en ok artikel, mest om xml, har stadig lidt svært ved at finde en simpel metode til at afspille.
Jeg bruger wmp.dll som com component, og indsætter en AxWindowsMediaPlayer, og opretter en ny WMPLib.IWMPPlaylist og en WMPLib.IWMPMedia og så ed jeg ikke rigtigt hvordan jeg skal afspille den. Så langt er jeg nået nu.