Avatar billede imma Forsker
02. oktober 2003 - 09:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

et kæmpe startup problem

hejsa

jeg har et problem med windows 2000 server.

jeg har lige installeret en driver til vores netværk som hedder følgende;

QoS-pakkeplanlægning

Den duer fint med windows XP men den har fuldstændig crashet computeren med windows 2000 den starter op med blå skærm og giver en længere forklaring som går ud på følgende...

K-mode_exeption_not_handled    ntoskrnl.exe

der står en masse mere på den blå skærm, men er der nogen der kan hjælpe ville det være perfekt...

hilsen Jon
Avatar billede darkside Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:32 #1
Prøv at starte i fejlsikret tilstand og fjerne driveren igen.
Avatar billede imma Forsker
02. oktober 2003 - 09:39 #2
hmmm den vil ikke lade mig tilføje eller fjerne drivere i fejlsikret tilstand..

og i fejlsikret tilstand med networking kommer der stadig blå skærm..

mere hjælp
Avatar billede darkside Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:42 #3
Hm prøv at ryk netkortet ud af maskinen og prøv igen, hvis den kan starte der så se evt om du kan fjerne driveren
Avatar billede imma Forsker
02. oktober 2003 - 09:49 #4
okay det er jeg nok nødt til... jeg må se om det hjælper
Avatar billede imma Forsker
02. oktober 2003 - 10:46 #5
hvem kan hjælpe det hjalp ikke at fjerne netkortet...

kan man ikke ligesom i 98 gøre så man skal sige ja og bekræfte hver enkelt linje i autoexec.bat??

HJÆLP
Avatar billede imma Forsker
02. oktober 2003 - 10:49 #6
der var et debug konfiguration, men det fucker også op
Avatar billede darkside Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:50 #7
Hm du kan prøve en repair så.

Smid skiven i, boot på den, spring første mulighed for at trykke r over og vent til næste mulighed kommer..
Avatar billede imma Forsker
02. oktober 2003 - 10:53 #8
okay gider du forklare det en anelse bedre, jeg er newbie, så hvis du gider guide mig step by step....... så bliver jeg monster glad...
Avatar billede darkside Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:08 #9
Okay skal prøve..

Du tager din Windows 2000 Server CDRom smider den i drevet, starter computeren op, går i bios (gøres somregel med del) sætter cdrom til first boot device, gemmer ændringerne, så genstarter computeren, og skulle gerne starte på CD'en..

Så når computeren er startet op og står med sin blå skærm er der en mulighed for at trykke r for repair, den springer du over ved at trykke enter (mener jeg) Lidt senere i install kommer der endnu en mulighed for at trykke r, den vælger du, og lader maskinen køre igennem indtil den er færdig..

Du kan oxo prøve at starte i fejlsikret tilstand igen, mener altså man kan slette drivere der.
Avatar billede imma Forsker
02. oktober 2003 - 11:15 #10
okay jeg prøver med den der repair funktion....
Avatar billede tsolsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:33 #11
Hvi du ikke nåede at logge på under startforsøget,kan dette måske hjælpe
Start windows tryk f8  vælg "Last known good konfiguration"
Avatar billede imma Forsker
04. september 2006 - 18:33 #12
takker