Avatar billede vesterholm Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:03 Der er 4 kommentarer

Kør programmer på windows 2003 som en service

Hvordan får man et program til at køre som en service. Programmet er skrevet i VB og det er stadig muligt at tilføje kode, hvis det er det der skal til. Jeg har ikke fundet nogen steder på nettet der løser problemet !
Avatar billede hsm Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:06 #1
Tja ... en mulighed var jo at skrive programmet som en service i VB ... men den nemme løsning er at anvende instsrv og srvany fra Windows 2003 Ressource Kit (kan hentes gratis hos Microsoft).
Avatar billede snowball Novice
02. oktober 2003 - 09:39 #2
Du kan også prøve med programmet FireDaemon fra http://www.firedaemon.com/

"Install and run Win32 applications as Windows NT/2K/XP/2K3 services"

Snowball
Avatar billede tsolsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:37 #3
I en kommandopromt tast: regsvr32
Avatar billede snowball Novice
05. oktober 2003 - 17:11 #4
tsolsen: Hvad har det lige med spørgsmålet at gøre !? Han vil jo ikke registrere en DLL.

Snowball