Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Optical Recorder Drives In Use By Other Applications

Jeg har for nylig købt en dvd/cd brænder (pioneer 106). Der er en del problemer med den , når jeg begynder at brænde dvd og cder med den , jeg har fået en fejlmelding med denne beskrivelse :

Optical Recorder Drives In Use By Other Applications
When a disc is being recorded, the source and target drives are constantly being monitored by the recording software. If any of the disc drives are being used by applications other than the recording application, the recording will fail.

  To avoid this error:
·    Close all other applications while recording a disc. This includes any screen savers or anti-virus software that may be running on your computer.
·    Turn off the Windows Auto Insert Notification (see your Windows manual or Windows Help for full instructions on turning this feature off).

En anden fejlmelding jeg har set er :

One or more of your recording devices are in use by drive letter access.
Jeg har været inde i windows help , men kunne ikke finde svaret !!!!
Jeg køre med Win xp home
Avatar billede henninga Novice
01. oktober 2003 - 22:18 #1
Det kan have noget at gøre med den indbyggede brænder i XP.
Denne kan du slå fra ved at åbne Denne Computer og Højreklikke på dit drev > vælge Egenskaber og derefter vælge fanebladet Indspilning.
Herunder kan du fjerne aktiveringen af indspilning for drevet.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
01. oktober 2003 - 22:19 #2
ps. Hvilket brænderprogram bruger du ?
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
02. oktober 2003 - 00:34 #3
Jeg har slået alt fra under egenskaber , men det står ikke helt som du foreskriver , under automatisk afspilning har jeg slået alt fra .
Jeg bruger nero 6.0.0.9 og stomp record 4,5 , prassi primo dvd 2,5 han slet ikke finde min dvd drev. Jeg har også prøvet at fjerne alle brændeprogrammer og kun installere nero , men det er samme problem . Jeg kan ikke helt finde den indbyggede brænder i win xp , hvor lokalisere jeg den :)  ???
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2003 - 00:40 #4
Har du fanebladet  Indspilning ??
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2003 - 00:40 #5
Hvis du vælger egenskaber inde i enhedshåndtering er det ikke de samme faneblade du får !
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2003 - 00:44 #6
Og så er det ikke en god idé at have flere brænderprogrammer installeret samtidigt.
Nogle af dem starter måske op i baggrunden når du starter pc.
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2003 - 00:53 #7
Hvis du kan se brænderen i "Denne Computer" eller "Stifinder" er den til stede.
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2003 - 00:55 #8
Jeg smutter i seng nu - kigger forbi i morgen igen.
Go'nat
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
02. oktober 2003 - 00:56 #9
Jeg har ikke fanebladet indspilning , jeg har en der hedder automatisk afspilning de er alle deaktiveret . Jeg har slået DLA fra , en funktion stomp record har (drive letter access):). Men hellere ikke det virker , den skriver stadig "drives are being used by another application".Jeg har forgæves søgt om der er andre der har lignende fejl her på eksperten .Under enhedshåndtering er det ikke helt de samme faneblade der kommer frem , men der står at enheden virker korekt .
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
02. oktober 2003 - 01:27 #10
Har lige kørt en SiSandra test , i scsi information skrev den om mine hd og pioneer dvd/cd drevet .
Pioneer dvd-rw dvr 106d Scsi version does not adhere to ansi , probaly ata/atipa device . Min bundkort er en Asus a7v 266-e , og så vidt jeg ved ar alt mig grej ikke scsi ting .
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2003 - 19:11 #11
Drevet er en Pioneer DRV-106 som er en IDE brænder.
Hvordan har du tilsluttet den. Dit motherboard har tilslutninger for RAID - dem kan du ikke bruge. Den skal hænge på kabel sammen med enten harddisk eller din CD-Drev (bedst) og så skal du indstille Master/Slave.
Har du gjort det ???
Kan du se den i bios ??
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:01 #12
Hejsa HenningA , jeg blev kaldt på arbejde (montage) så fik ikke lige svaret på dine spørgsmål , håber jeg finder fejlen her i weekenden , så jeg kan få tømt mine hder de er fyldte til sidste mb :) Vil lige tjekke det med de 4 tilslutnings stik på bundkortet , om der er forskel på hvilken dvd brænderen sidder på .
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
01. november 2003 - 10:55 #13
Hej Henning , undskyld at der er gået lidt tid , men du skal have dine point , ved ikke helt hvordan man gør . Har læst lidt rundt på HP kan ikke finde det.Men du skal have de 60 point.
Tak for hjælpen
Avatar billede henninga Novice
01. november 2003 - 12:47 #14
Fik du set efter om drevet var tilsluttet korrekt?
Og fik du det til at virke ?