Avatar billede k.skibsted Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:21 Der er 3 kommentarer

Afmontering af processor

Hvordan afmonterer man en AMD processor og køler således at man kan installere en ny?
Jeg har købt en AMD Thoroughbred 2,4GHz processor, og ifølge brugsvejledningen til denne, er der allerede påført kølepasta. Er det godt nok, eller skal jeg investere i noget bedre?
Hvor dyrt er det?
På forhånd tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2003 - 21:30 #1
Det kølepasta der sidder på er godt nok.

her er vejledning: http://www.tweakup.dk/article/164/dk/
Avatar billede k.skibsted Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:46 #2
-Men hvordan afmonterer man den gamle processor. For mig ser det ud til at man skal bruge en smule vold, men det tør jeg ikke...
Avatar billede tubber Juniormester
01. oktober 2003 - 22:04 #3
Du finder en skruetrækker der passe ned i den bøjle der går ud på den der sidder fast på soklen, du trykke let ned med skruetrækkeren i bøjlen og vipper ud er den for stram så prøv modsatte side (jeg har erfaret det er nemmere fra den side hvor der er mest af den store bøjle at give af).......

Jeg har en Thoroughbred 1466 mhz og den blev ikke kølet ordenligt med det der sad på køleren (det er ikke kølepaste, men en plastikmasse som skulle gøre det samme).....jeg købte noget kølepasta ved BJ Trading til 20 kr. og det virker fint, man kan da også få noget dyrer det bedste på markedet skulle heder noget med Silverpaste......men det koster 80 kr. for nogle få gram.........

Køber du kølepasta frem for det der sidder på, så husk at skrabe det hele af inden du putter noget nyt på.....

/Tubber