Avatar billede helmuth10 Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Philips combifjernbetjening virker ikke til TVet

Min Philips combifjernbetjening er pludelig holdt op med at virke på TVet.

Jeg kan stadig sætte videoen i gang med den og når jeg gør det lyser den røde knap som sædvanlig på selve TVet. Men når jeg giver instrukser til TVet, så sker der intet.

Antager ikke, at der er nogle, der uden videre kan løse problemet, selvom det ville være fedt, men tror I det er fjenrbetjeningen eller TVet, der er noget galt med.

Jeg synes det er lidt mystisk.
Avatar billede popsy Novice
01. oktober 2003 - 20:28 #1
Har du prøvet at skifte batterier i den?
Måske kræver fjernsynet et kraftigere signal end videoen, og det kan din fjernbetjening måske ikke levere hvis batterierne er ved at være udslidte.
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:31 #2
Måske.

Men "det røde lyssignal" lyser jo netop på fjernsynet, så må det da næsten nå igennem?
Avatar billede popsy Novice
01. oktober 2003 - 20:34 #3
tjaa, bare et bud jo :)
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:52 #4
Jeg ved det, og tror også jeg vil prøve det. ;-)
Avatar billede nasp Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:57 #5
måske skal du kode din fjernbetjening om du skrev det var en multifjernbetjening så jeg går ud fra det er en som virker til alle TV/video og der er nogen af dem som skal kodes før de virker og det kan jo være du lige at kommet til at ramme den forkerte knap som har gjort at den har ændret kode
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
06. marts 2004 - 19:19 #6
.
Avatar billede popsy Novice
07. marts 2004 - 03:03 #7
Fandt du en løsning?
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
07. marts 2004 - 12:11 #8
Hov. Ville egentlig have lukket den i går, men glemte åbenbart at acceptere svaret.

Ja, det gjorde jeg faktisk. Et par dage efter, og det var delvist jer, der ledte mig på sporet. Jeg tog batterierne ud et par timer, og så var den frisk igen. Så nasp havde nok ret i sin teori.

Hvis I gerne vil have point, må I gerne svare.
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
31. marts 2004 - 23:33 #9
Da det ikke er tilfældet, lukker jeg tråden.