Avatar billede kkd Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker USB link-kabel?

Hej...

Dette link-kabel til at sammenkoble 2 computere har vakt min interesse
http://195.67.69.169/kocny/tom2.asp?0364
- men hvordan fungerer det? Jeg har en bærbæa med win98 og en stationær med 2000 pro. Vil man kunne se den ene computer som ekstra drev på den anden - eller hvordan fungerer det?

/kkd :oD
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:04 #1
Det fungerer fuldstændig som et krydset netkablel mellem 2 maskiner. Du skal stadig selv angive hvilke drev og/eller mapper der skal være delt. Win2000 har en glimrende funktion til at sætte den slags op med. Win '98 overlader såvidt jeg erindrer den slags til manuel indstilling af brugeren.
Avatar billede cresswell Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:08 #2
Det er egentlig det samme som et netværk. Løsningen understøtter TCP/IP, NetBEUI, IPX/SPX , så det kan det samme. Fordelen er at man kan overføre med 480 mbit, så det er en god løsning, hvis det er mellem to computere. Men for at få det til at virke, skal man installere en driver fra medfølgende cd. Øv... Du kan finde rigtig mere info hvis du går på google og søger efter "USB 2.0 link cable"

MVH
IV-//-Cresswell
Avatar billede kkd Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:19 #3
Takker