Avatar billede civilized Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:46 Der er 19 kommentarer

Kan jeg få lidt kritik, Vi er netop gået i luften

Så er vi netop gået i luften..! Hvad mener i dette website?
Stadig et par ting skal rettes... men således er det jo altid ;o)

Kig forbi:

www.edutasia.dk
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:51 #1
Lækkert design! ;)

Det er nemt og lækkert at se på. Farverne passer også godt sammen!

Navigation er ligeledes, nem og lige til at gå til.

Alt i alt, et godt resultat! Keep up the good work! ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2003 - 19:51 #2
Ikke så meget andet end at den ser sjov ud i Opera, der er ikke rigtig styr på tabellerne tror jeg..
Avatar billede civilized Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:53 #3
Opera..? Hvad er det? Et teaterstykke ;o)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:54 #4
# Vi har regnet lidt... Vinduet, burde være frameless, eller ihvertfald KUN rammet ind. Ikke menu og alt det.

# Ville måske foreslå at sætte menuen op OVER, banneret. For det første, bliver siden måske lidt mere koncentreret og midterstillet. Det virker nemlig ellers som om siden hælder lidt mod bunden. Og for det andet går menuen ned over teksten på siden du befinder dig på. Ved ikke hvordan det ser ud med menuen over, men ville selv prøve og se hvordan det så ud.

Ellers er det et meget godt design i gode farver med en RIGTIG GOD og overskuelig menu.

\squnk
Avatar billede civilized Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:55 #5
Tak heavybreezer ;o
Avatar billede civilized Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:56 #6
Har prøvet menuen over banneret... ikke godt :o( men ellers et godt forslag! Og tak!
Avatar billede civilized Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:57 #7
Hvis nogen sidder på en Mac - Så kast lige et par ord !
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2003 - 20:20 #8
civilized> Nej det er ikke et teaterstykke.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:35 #9
Opera er en anden browser.
Du bruger sikkert Internet Explorer.
Men der findes jo også flere :) Og en af dem, er altså Opera.

Grunden til at din side ser lidt sjov ud i Opera er, at du kun har optimeret din html-kode til Internet Explorer. Men IE lever ikke helt op til standarden.
IE har lidt med at "tolke koden på sin egen måde". Den tolker koden sådan lidt mere frit, imens de andre browsere tager koden meget nøje.

Det er derfor bedst, hvis du optimerer din side til Opera, så skulle den virke i de fleste browsere.

Du kan evt. hente Opera her: www.opera.com
Avatar billede tullejr Nybegynder
02. oktober 2003 - 00:21 #10
Det flash sjov virker ikke i mozilla (også en browser - temmeligt udbredt faktisk...)
Avatar billede zeddik Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:29 #11
Jeg syntes måske det bliver lidt for lyst... Menuen bør ikke være i sådan en lys farve, da det kan være svært at se på en bærbar computers skærm, eller på en helt almindelig fladskærm... Billedet med jeres team bør også fjernes, ihvertigfald fra forsiden... Det passer ligesom ikke rigtigt ind i resten af designet... hvis man skal kunne vise brugeren hvordan i ser ud, så skal i vise det i en popup...
Avatar billede jakopatico Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:02 #12
det vigtigste er at den ses perfekt på mac + pc, og det gør den(så fuck oparah et langt stykke) der er kun 10.000 brugere tilbage tror jeg!
Ps. er helt vild med menuen, meget godt sat op!

Mvh Jakob
Avatar billede tullejr Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:45 #13
#Jakob

jeg må desværre blive nød til at fortælle dig følgende...

der er noget der hedder w3 standarder, og hvis man overholder dem skulle ens site se ens ud i IE, mozilla, opera, safari, epiphani, konqueror osv.

jeg ser det som værende uprofesionelt hvis et firma lavet et website der kun fungerer i IE i 1024*768.. bla bla.. det er ikke andet end undskyldninger. DÅRLIGE undskyldninger.

og så kan jeg se at flash banneret nu også virker i mozilla :D
Avatar billede olav76 Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:25 #14
Som det tidligere er påtalt hælder siden temmelig meget mod bunden. Derfor:

Er der nogen grund til at billedet lige over menuen skal være så højt? Teksten "...Edutusia er et full-service(e)læringhus..." kunne evt. trækkes ned og lidt ud til højre, så de står ved siden af "bølgerne". Derved kunne billedet blive beskåret til lige over "bølgerne", og indholdet af siden kan blive trukket lidt op.

Menuen befinder sig helt sikkert bedst under billedet!
Avatar billede jakopatico Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:54 #15
# tullejr

Kan du ikke fortælle mig om denne side virker i de browsere du snakker om:
http://www.rnl.dk hvis ikke så skriv lige!
Avatar billede b.b Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:14 #16
tullejr >"IE har lidt med at "tolke koden på sin egen måde". "

forkert...IE tolker koden nøjagtig som w3c anbefaler, hvis man giver den besked om det, det er her DOCTYPE komme ind i billedet.

http://www.html.dk/artikler/00036/

Men er ellers enig..hamrende uproffesionelt at lave et site, som kun kan ses ordentligt i IE, når det nu er så simpelt at få det til at virke ordentligt alle steder..

Et stor skridt på vejen ville være at få siden til at validere, hvad den absolut ikke gør i øjeblikket :

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.edutasia.dk

Designet er der til gengæld intet at udsætte på...det ser sq godt ud...
Avatar billede civilized Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:37 #17
Jeg vil gerne sige tak for de mange gode indlæg :o) Et par ting eller 2 er taget til efterretning... Jeg vil dog sætte spørgsmåltegn ved, at bruge alt for mange kræfter på at optimere websider til fx. Opera, netscape m.m. idet det er en meget lille del af brugerne der benytter disse... Desuden frasiger man sig mange spændende muligheder ved at benytte W3C... :o( Men endnu engang... Tak for kritikken... Og kan nogen så fortælle mig hvorledes man uddeler point ? :o)
Avatar billede jakopatico Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:48 #18
lige præcis, alle bruger IE, og dem der ikke gør det skal gå i gang nu ;-)
hekd og lykke med sitet
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 23:21 #19
tullejr>>

du skriver:
"der er noget der hedder w3 standarder, og hvis man overholder dem skulle ens site se ens ud i IE, mozilla, opera, safari, epiphani, konqueror osv."

det er så ikke helt korrekt. W3 standarden er de gældende regler for at lave en hjemmeside, disse bruger browser udviklerne så til at lave deres browsere. Problemet med dette er dog at ikke alle udviklere tolker W3's standarder ens, og nogen understøtter kun dele af den.

Derved er det ikke sikkert at du vil få et ensartet udseende i alle browsere på baggrund af at du overholder disse standarder. Den enste sikre vej til dette er ved at teste sine sider i de mest gængse, så du sikre at få alle bruger med.

og så lige en kommentar til siden ;O)

synnes den ser meget flot og stiren ud, og giver et flot billede udad til. Dog synnes jeg jeres billede på forsiden i en masse farver stå lidt i vejen for resten af designet. Som om det tager for meget opmærksomhed.

mvh.
Questis