Avatar billede koch Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette diskette til at resette password

Jeg har en bærbar hvor der ikke er et flytbar drev. Jeg vil gerne have oprettet en diskette til at nulstille mit password i tilfælde af at XP skal gå i udu igen! Jeg har ikke diskettedrev i min bærbar. Jeg indsætter en usb-key(eller hvad de hedder, "flytbar harddisk") og der fremkommer der et flytbar drev G:, men når jeg så opretter "nulstillingsdisketten" står der at filen gemmes på C: og der ligger nulstillingsfilen også efterfølgende!
Jeg har forsøgt at flytte filen over på min USB-key men så skriver com. at det ikke er en nulstillingsdiskette når jeg prøver at nulstille mit password! Har nogen erfaring med at det kun lade sig gøre at oprette en nulstillingsfil på en diskette?
Avatar billede cresswell Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:43 #1
I stedet vil jeg råde dig til at lave bootdisken på en cd istedet, for jeg ved det ikke med 100% sikkerhed, men jeg mener ikke at det er muligt at boote fra en usb enhed..
Avatar billede koch Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:48 #2
Mener du at brænde filen der ligger på c-drevet over på cd? Når man laver filen kan man nemlig ikke selv bestemme hvilket drev den skal lægges på!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2003 - 20:16 #3
cresswell>> Det er muligt at boote på en USB enhed, hvis dette er understøttet i PC'ens BIOS.
Avatar billede koch Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:32 #4
Ok. men problemet er at nulstillingsfilen ikke kommer over på usb enheden under oprettelse af filen.
Avatar billede cresswell Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:46 #5
hvad er det du bruger til at lave den bootdisk??
Avatar billede koch Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:43 #6
Jeg vil oprette en nulstillingsdiskette, men er i tvivl om om dette skal være diskette eller om jeg kan bruge en USB-key, eller hvad de kaldes.
Avatar billede koch Nybegynder
11. november 2003 - 21:30 #7
-