Avatar billede flinkenstein Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at starte et spil

Jeg har installeret halo2 uden probs. spillet er installeret på drev: som jeg bruger KUN til spil.

Efter installation skal jeg til at spille, jeg trykker på genvejen. og får følgende meddelse:

A problem occured initializing Direct3D Hardware acceleration maybe Disabled, pls run Dxdiag

Jeg bruger Sapphire Radeon 9800pro 128mb gfx kort.
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:39 #1
Lækkert kort :0)
Tryk start/kør og skriv dxdiag, så får du en komplet opgørelse over hvad du har kørende på directx
Det kan være du også skal opdatere din driver til grafikkortet
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:40 #2
Har du hentet directx 9 i windows update som jeg fortalyte dig i det andet spm.
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:40 #3
Stavefejl er gratis i dag :0))
Avatar billede flinkenstein Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:40 #4
jeg har lige opdateret driver til gfx kortet fra 3.6 til 3.7 catalyst, det er for weird
Avatar billede flinkenstein Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:41 #5
jep har hentet directx 9.0
Avatar billede flinkenstein Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:42 #6
jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal se efter i dxdiag
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:43 #7
Ja det så jeg. Takker
Det kan være du skal prøve at installere Halo forfra, nu når du har opdateret directx og din driver....

Kopier den herind, så kan det være vi kan se om der er noget galt...
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:44 #8
Det med direct 3d altså :0)
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:45 #9
Btw. slettede du den gamle driver inden du lagde den nye ind?
Avatar billede htmlkongen Novice
01. oktober 2003 - 20:07 #10
Indstaller spillet for ny og indstaller denne driver: http://www.tweakzone.nl/downloads/3676 Så brude det funke :D

Held og lykke :D
Avatar billede flinkenstein Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:09 #11
kiggede lige i bios og så at jeg af uforklarede årsager have sat Videoram cacheable til Disabled, kan det være afgørende?
Avatar billede flinkenstein Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:10 #12
jeps, *LOL* det lykkedes mig sgu at rette fejlen selv, men tak for jeres tid.
Avatar billede ird Praktikant
01. oktober 2003 - 20:13 #13
http://www.tweakzone.nl/downloads/3676

øhh html denne driver er til en bærbar!!!

Nej tror ikke det kan give dig problemer at bios er sat sådan!
Problemer burde løses hvis du køre den Dxdiag. Eller du gør som andersenph siger:

Fjern alt du har omkring grafikkortet i enhedsorientering, genstart din pc, lad OS finde en driver, derefter installere du en driver som passe igen