Avatar billede fcn Nybegynder
08. september 1999 - 09:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fra IE5.0 til Outlook 2000

Jeg er gået fra at bruge IE5.0 som e-mail program til M. Outlook 2000. Jeg havde ingen problemer med at overføre den almindelige e-mail, men jeg kan ikke få overført newsgrupperne. Er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre dette?
Avatar billede ravelin Nybegynder
08. september 1999 - 09:40 #1
Det kan du ikke. Outlook har ikke Newsreader såvidt jeg har erfaret.
Normalt installeres Outlook Express som default news reader. I Express kan du så også KUN læse news.
Har Outlook 2000 ikke oprettet et program der hedder: Program til læsning af nyheder. i start menuen?
Avatar billede bjabski Nybegynder
08. september 1999 - 11:30 #2
Sludder. Man kan da godt både læse og skrive i newsgroups med Outlook Express..
Avatar billede mukke Nybegynder
08. september 1999 - 11:39 #3
Uhm.... OE5 (Og 4 for den sags skyld) Kan både læse OG skrive i nyhedsgrupper. Og den klarer også almindelig email uden problemer...

Faktisk så vil jeg umiddelbart anbefale oe 5 frem for o2k. Mine erfaringer med tidligere versioner af outlook (ikke express) er at der er alt for meget den ikke er god til. Blandt andet er det besværligt at have flere personer om samme program. (Man skal logge ind seperat for at hente alt email, hvorimod man med oe sagtens kan hente alt på en gang (Inklusive Nyhedsmeddelelser).
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. september 1999 - 15:59 #4
der medfølger en specielt version af OE som kun kan brugea til news, hvis du bruger IE5, findes den under (i min US ver. Tools->Mail and News->Read News, (det er vel noget med værktøj->post og nyheder->læs nyheder i den danske udgave)
Avatar billede ravelin Nybegynder
09. september 1999 - 08:21 #5
Jeg mente selvfølgelig ikke at den KUN kunne læse news, men at den KUN kunne bruges til news. Selvfølgelig kan den både læse og skrive news.
Det jeg mener er: når man bruger Outlook, bruges outlook til post, og der installeres en speciel version af outlook Express til news, og kun News.
Nøjagtigt som 127144146281 (phew) skriver.
Denne gang skriver jeg det ikke som et svar, fordi det vist nok kan lade sig gøre, hvis man bruger en Exchange server?
Der ligger der som default en gruppen under public folders der hedder Internet Newsgroups. Problemet med dette er dog svjv at Exchange Serveren skal stå og hente ALLE newsgroups i abonnement, uanset om de læses eller ej.
Som sagt er jeg ikke sikker på dette.
Hilsen
Ravelin
Anyone?
Avatar billede mukke Nybegynder
09. september 1999 - 13:31 #6
Jeg mener nu stadig OE5 er det bedste til det hele - så hvorfor ligge og rode med mere?
Avatar billede ravelin Nybegynder
09. september 1999 - 14:14 #7
Fordi du ikke har kalender funktionen, mappedeling, og alt det andet.
OE er for alm mail og news. Outlook er til proffesionelt brug. Det er jo ikke alle der bare bruger deres mail til sjov og ballade.
Agreed, hvis det er til privat brug, ville jeg også bruge OE5, men hvis hele organisationen bruger kalender systemet, så er det faktisk en uundværlig feature.
Avatar billede poo Nybegynder
11. september 1999 - 14:24 #8
Til Mukke ! - det er NEMT at bruge OutLook 98/2k til MAIL også med flere kontoer... - I den gl. 97 var der problemer...
Avatar billede mukke Nybegynder
12. september 1999 - 18:04 #9
poo: OK lyder interessant - så må jeg hellere få kigget på det igen - tak for tippet :)  (Kender kun 97-versionen)
Avatar billede clausn Nybegynder
24. oktober 1999 - 01:21 #10
Hvis du installere IE40 og derefter IE5.0, og derefter Office 2000 får du Ootlook News. Det er en blanding af Outlook Express & Outlook 2000.