Avatar billede mrh Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Smtp adresse bliver ændres til en X.400 adresse hos modtager

Hej alle

En bruger har en mail account, hvor der er konfigureret en tilhørende SMTP adresse som burde blive vist hos modtageren af mails fra denne bruger.

Problemet er at det ikke er SMTP adressen der optræder som afsender men X.400 adressen.

Er der nogen der har et hint? Hvorfor sker det og hvordan kan det rettes?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:12 #1
på serven

hvis du h klik på hans brugernavn og properpoties og email adress
kan du så ret den der
du kan tilføj smtp adressen eller ret til smtp som standard..
jeg mener man kan ret den der..
Avatar billede mrh Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:17 #2
Brugeren har den rigtige smtp adresse i sin useraccount.

Der er angivet en smtp adresse svarende til alias@domain.dk, samt en X.400 adresse. Men den vælger alligevel at vise X.400 adressen hos modtagerne af mails fra denne ene bruger
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:21 #3
prøve at tjeck så om der er en hak ved (downgrade e-mail  for high priority delivery to an X.400-type e-mail address) under exchange advenced..
hvis der er så fjern den..
Avatar billede zepierre Nybegynder
27. oktober 2003 - 17:53 #4
Er det fordi connectoren mellem de to brugere er en x.400 connector?
Avatar billede mrh Nybegynder
01. november 2003 - 11:15 #5
Jeg har fundet løsningen selv.

Det der var problemet er, at brugeren havde en mailbox på en Exchange 5.5 server. Der var opgraderet til et Windows 2000 Active directory og installeret en Exchange 2000 server som mail server nr. 2. Efter brugerens mailbox var flyttet til Exchange 2000 serveren opstod problemet.
Årsagen til, at adressen var forkert bestod i, at ADC connectoren "Recipients Connection Agreement" mellem Exchange 5.5 Directory servicen og Windows 2000 Active Diretory var konfigureret forkert.