Avatar billede pollas Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:58 Der er 7 kommentarer

IIS lukker

Hej,

Jeg har en IIS på en XP Pro og en fast ip, så maskinen kører som server, hvilket normalt virker fint.

Men efter noget tid, er maskinen ofte umulig at få fat i udefra - det er som om IISen lukker sig selv ned. Så snart jeg sidder ved maskinen og bruger localhost, er den oppe igen.

Jeg har kigget på div. dvale-indstillinger for at sikre mig, at det ikke er det, der er problemet, men så vidt jeg kan se, har jeg ikke dette slået til, ligesom jeg lader mine diske snurre, ikke bruger screensavere osv. Eneste ting, der slukker er skærmen...

Nogen, der kender til problemet?

På forhånd tak,

/Anders
Avatar billede tewee Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:05 #1
Problemet er at den lukker din IIS når den har stået i et stykke tid ikke ??
Avatar billede pollas Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:34 #2
Jep
Avatar billede tewee Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:40 #3
Okay! Når den går ned, så smutter du ind i din ISS styrings program under Administration (kan ikke huske hvad det hedder) og så skal du se om den er stoppet eller om den kører... Tjek også at den der hedder "Administration" inde i IIS er slukket, den KAN skabe problemer...

Hvis den stopper er det fordi der er noget andet som overtager port 80 som den kører på! Hvis den ikke slukker ville jeg lige tjekke indstillingerne igennem...
Avatar billede pollas Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:53 #4
Cool, det prøver jeg lige og vender tilbage. Tak!
Avatar billede pollas Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:02 #5
Hmm...inden jeg forsøgte mig med en browser fra den lokale box, tjekkede jeg IIsen - og den kørte... Fik tjekket udefra - at man nu godt kunne se siden, så måske er der alligvel en eller anden nedlukningsfunktion i gang et sted; når jeg ikke sidder ved computeren i et stykke tid, kan man pludselig ikke komme til siderne mere... nogle bud?
Avatar billede tewee Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:17 #6
Hmm.... Det lyder som om at der er noget der stopper den ja! Men jeg er forvirret over hvad det der når du siger du har slået det fra sådan at deni kke stopper... Har du slået alt fra, skærm, harddisk, standby, dvale o.s.v ???
Avatar billede pollas Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:26 #7
Ingen dvale, ingen lukning af diske - dog sluk af skærm, men det burde vel ikke have noget at sige - eller er jeg naiv her? Jeg kan selvfølgelig prøve med en pauseskærm i stedet...