Avatar billede broekner Nybegynder
30. december 2000 - 17:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OS 9.0.4 bliver langsommere i opstartstiden

Jeg har det mystiske problem at Mac OS 9.0.4 på G3 & G4 bliver langsommere i opstartstiden hvilket bevirker at de efter ca. 6-8 måneder er oppe på en opstartstid på op til 10 min. Jeg Har oplevet problemet på alle tre Mac\'er - 2 G3 og 1 G4 - og har foreløbigt lokaliseret fejlen til udvidelsen Appleshare da den spinder som en mis når den bliver slået fra. Løsningen har indtil videre været at geninstallere systemmappen, da det ikke hjælper bare at skifte udviddelsen appleshare ud.
;-) MB
Avatar billede egonspock Seniormester
30. december 2000 - 19:05 #1
Bruger du overhovedet Appleshare? ellers kan du jo bare have den slået fra. Slå samtidigt Appletalk fra, da den spilder en frygtelig masse CPU-tid hvis der ikke er et netværk at connecte til. Hvis du har behov for netværket vil jeg foreslå at du 1) genopbygger dine skrivebord (æble-alt nede ved opstart)  eller/og 2) smid appleshare prep ud fra indstillingsfolderen. Indstillingsfiler kan være nogle rigtige slemmerter!
Avatar billede grinebidder Nybegynder
30. december 2000 - 23:21 #2
Generelt, så afbryd forbindelsen til AppleTalk, når den ikke bruges. Mac\'en står og pinger og kommunikerer frem og tilbage hele tiden, hvilket kan få et netværk til at køre gevaldig langsomt ...
Avatar billede holmquist Nybegynder
14. januar 2001 - 21:21 #3
Jeg tror du skal starte med at checke om Arkivdeling / Filesharing er slået til.
Slå det fra ....
Dernæst er der en synder som virtuel hukommelse som kan drille hvis du samtidig har en fragmenteret disk. Bedst er selvfølgelig at slå virtuel hukommelse fra hvis du ellers har RAM nok i maskinen og køre optimering eller speeddisk med hhv. TechTool Pro eller Norton Utility.
Avatar billede flemei Nybegynder
21. januar 2001 - 10:49 #4
Du kan evt. forsøge at slette alle henvisninger i
SYSTEMMAPPE:SERVERE. Hvis der er mange AppleShare henvisninger i denne mappe, vil maskinen blive ekstrem langsom i opstart.