Avatar billede tintinstar Nybegynder
01. oktober 2003 - 10:53 Der er 7 kommentarer

Concorde Crasher på en Computer men ikke de andre.

Hejsa

Jeg har et lille problem og kan ikke rigtig finde svaret.

Opsætning er som følger: 4 brugere med Windows XP Pro der arbejder med concorde via et netværksdrev, alle filer incl .exe lægger på netværksdrevet. De forskellig .dll filer er selvfølgelig på den lokale computer.

Jeg har en bruger som hidtil ikke har haft problemer med sin Concorde. Men nu crasher den , tilsyneladene hænger det sammen med udskrifter, både til skærm og printer.

De andre 3 brugere har ingen problemer og hvis min bruger logger ind med sin konto på en af de andre maskiner funker det også der. Brugerens andre programmer opføre sig fint.

Ehmm?

Min umiddelbare plan er at oprette en ny profil på hendes maskine og hvis det ikke virker en reinstall. Men der burde være en anden løsning.

Nu er jeg desværre ikke så stærk i Concorde, aner ikke hvilke .tmp filer den opretter osv og i det hele taget hvad de forskellige filer indeholder. Hvis der er nogen som har en lækker lille faq så ville jeg være den glade concorde amatør.

- Kjeldsen
Avatar billede leif Seniormester
01. oktober 2003 - 10:56 #1
Jeg har haft noget lign. her på min arbejdsplads.

Problemet var der winspool.dll den ikke kunne arbejde sammen med !!!

Men kommer den ikke op med en fejl eller kommer den "almindelige" XP crash bare op ???
Avatar billede tintinstar Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:15 #2
Den kommer med Windows XP's klassiske fejlmelding med ulovlig handling.

Tror lige jeg vil checke den med winspool.dll..
Avatar billede tintinstar Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:45 #3
Bummer samme version som på de andre maskiner..

winspool.drv 5.1.2600.1106 (Åbenbart fra XPSP1)
Avatar billede leif Seniormester
01. oktober 2003 - 12:14 #4
Hvad med geninstallering af lokal version af C5 ??? Har du prøvet det ???
Avatar billede vonfreihoff Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:45 #5
Er det version 3? og i givet fald er SP01 installeret
Avatar billede kimv Nybegynder
13. oktober 2003 - 10:58 #6
Har du prøvet en af de andre brugere på den maskine, jeg har været ude for at måtte nedlægge en bruger id i c5 og så oprette det igen, det på trods af at brugeren virkede fint på andre arbejdsstationer.
Avatar billede hesko Nybegynder
01. april 2004 - 23:05 #7
Har det samme problem på XAL. Det skyldes efter Microsoft udlæg at QT'er kan blive forvirret og dermed få systemet til at brage ned. Du kan prøve at starte i consol og taste CTRL -F9 i de pågældende rapporter.
Ellers bliver du nødt til at slette brugerfilen usr00??.tbl. Den oprettes automatisk igen når brugeren logger ind næste gang. Bemærk dog at alle brugerens opsætninger er væk. Det vil sige skærmopsætninger mv.