Avatar billede acnet Nybegynder
30. september 2003 - 22:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kopi af film til eget brug

Findes der noget software der skal bruges når man prøver at koperie en film kommer den og siger at den ikke kan , fordi den er låst. håber på et hurtigt svar
Avatar billede beorndesign Nybegynder
30. september 2003 - 22:26 #1
Du skal bruge dvdshrink: http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdshrink-main.htm

Programmet er gratis, og du kan bagefter brænder en backup af din dvd med f.eks. Nero - Husk at det er ulovligt at tage kopier af andre dvd'er end dine egne, og kun til eget brug.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2003 - 22:26 #2
Det gør der , men det koster

http://mediatronic.video.free.fr/engdecodeur.htm
http://www.facetvideo.com/
http://www.save2much.com/buy/search/DVD_Video_Decoder_MacroVision_remover

Der findes også rene software løsninger, der kan prøves i 30 dage før du køber, finder navnet i morgen på arbejde
Avatar billede beorndesign Nybegynder
30. september 2003 - 22:31 #3
Der er også smartripper, som også er gratis. Den er nu bedst til blot at tage en backup af en dvd til harddisken - her skal du sikkert bruge en dvd-player, til at låse drevet op.
Avatar billede bredker Nybegynder
30. september 2003 - 22:47 #4
hvis den er låst , må du ikke lave en kopi af den , da det er ulovligt
og du må ikke få hjælp til det herinde
Avatar billede beorndesign Nybegynder
30. september 2003 - 23:01 #5
Det at den er låst, kan have noget med drevet at gøre, og ikke med dvd'en. Det er forbudt at omgå en kopibeskyttelse. Men hvis det er drevet der er låst, er det ikke en kopibeskyttelse på dvd'en der brydes og derfor ikke ulovligt at bruge en player til at låse drevet op, eller installere ASPI-drivers m.v.

Det skal dog tilføjes, at lovgivningen er utrolig tynd på dette område, så hvad der egentligt er ulovligt kan man ikke sige helt præcist, før der har været en dom i højesteret, som stadfæster lovgivningen. Det er bl.a. denne uvished, som APG udnytter, til at skræmme befolkningen fra at kopiere musik og film samtidig med at de store firmaer, som de samarbejder med rent faktisk reklamere med at man kan gøre disse ting, som er ulovlige - hvad er det for et salgsargument og moral?
Avatar billede dytti Novice
30. september 2003 - 23:21 #6
Hvis der ikke er kommet nye love indenfor den sidste måneds tid, er det IKKE ulovligt at kopiere digitale medier.
Man må sågar låne på biblioteket eller af en ven, og så kopiere det.
Rglen er at du kun må kopiere fra et originalt medie - altså ikke en kopi.
Samt at man kun må benytte kopien inden for husstanden.

At der er kopibeskyttelse på, er ikke et udtryk for at det er ulovligt, men blot et forsøg på at sælge flere originaler.

Det skal lige siges at der er helt andre regler for computersoftware.

Man kan selvfølgelig så dikutere det moralske i at låne og kopiere

Til det oprindelige spørgsmål :-) Clone cd + Clony cd sammen funker
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2003 - 08:03 #7
Spørgsmålet er hvad Eksperten synes om denne slags spørgsmål.

Vi kan vist alle blive enige om, at det kan være en jungle at finde rundt i denne lovgivning.
Specielt fordi der bliver lavet om på den hele tiden.
Man ser dog dagligt denne type spørgsmål blive oprettet på Eksperten, uden at der bliver reageret fra nogen Co-Admins. Så man må gå ud fra at det er OK her.

På andre punkter (f.eks. undertekster til film) er det blevet besluttet at den slags ikke hører hjemme på Eksperten. Og det er selvom undertekster ikke nødvendigvis behøver at være ulovlige.
Grunden er at man ikke har mulighed for at checke det, hver eneste gang en bruger opretter et spørgsmål, og der bliver svaret med links til div. sider.

Jeg har op til flere gange efterlyst noget feedback fra Coadmins på dette område, uden rigtig at ha' fået noget svar. Så indtil da, må man betragte det som lovligt på Eksperten.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:53 #8
Vil lige nævne, at DvdX er et lille men ret godt program til at lave en dvd om til .avi (divx) eller et andet format. Programmet klarer både lyd og tekst i en og samme fil - nemt for begynderen.
Avatar billede dytti Novice
09. oktober 2003 - 02:36 #9
kan vi få noget respons, eller få lukket spørgsmålet?
Avatar billede dytti Novice
23. oktober 2003 - 11:38 #10
Er det mon ikke snart tid til at lukke spørgsmålet?

Folk vil gerne have feedback, når de har hjulpet.