Avatar billede fatrix Nybegynder
30. september 2003 - 21:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Adsl virker ikke i win me

jeg har to computere. den ene med med  win xp, på denne virker internettet perkefkt. den anden har win me men jeg kan ikke få adsl til at virke på denne. computeren sidder direkte i adsl modemmet og kabler og netkort virker som det skal. Det skulle være sat rigtigt op. Er der noget det kan hjælpe mig.

/Anders
Avatar billede nmh Nybegynder
30. september 2003 - 21:28 #1
Mon ikke problemet er, at du ikke har sat win me maskinen op til at modtage IP-adresser m.m. automatisk.
Gå ind i kontrolpanelet, vælg netværk og gå ind i TCP-IP egenskaber.
Avatar billede jansgaard Nybegynder
30. september 2003 - 21:28 #2
Hejsa....

Du er nok nød til at skaffe dig en router eller ringe til din udbyder og bede om en exstra dynamisk ip.adresse
Avatar billede jansgaard Nybegynder
30. september 2003 - 21:29 #3
Hvis du vel at mærke skal bruge begge....

Mvh Jans.....
Avatar billede nmh Nybegynder
30. september 2003 - 21:32 #4
Kan du heller ikke få Win me maskinen på nettet, når den er alene om det?
Avatar billede jansgaard Nybegynder
30. september 2003 - 21:49 #5
Nogle adsl leverandører (vis det er webspeed) skal have besked onm ny maskine/hardware  :-(
Avatar billede fatrix Nybegynder
30. september 2003 - 21:53 #6
jeg ved godt jeg skal have købt en routor. men problemet er at jeg ikke kan få den comp med win me til at virke selv når den er alene om forbindelsen altså at den er koplet direkte fra mOdem Til COmp og jeg har sat tcp/ip til hent automatisk
Avatar billede jansgaard Nybegynder
30. september 2003 - 22:07 #7
Du må væbne dig med tålmodighed og ringe til din udbyder imorgen (tænker du har webspeed)de kan så tilbyde en ekstra ip. ip for 10 kr, pr. md. eller du må finde en router

Mvh. Jansgaard
Avatar billede nmh Nybegynder
30. september 2003 - 22:16 #8
Får den en IP-adresse, når du sætter den på nettet?
I kør skriver du winIPcfg (sådan er det i win98)
eller i en kommandosession skriver du IPconfig (sådan er det i win 2k og win xp).
jeg kan ikke huske, hvordan det er i win me.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2003 - 04:01 #9
Hvordan udarter fejlen sig helt præcist?
Avatar billede fatrix Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:21 #10
DEns ip er 169.et eller andet. Det er jo en lokal ip så jeg ved ikke hvad der er galt
Avatar billede fatrix Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:23 #11
nu har jeg fundet løsningen. Det var netkortet der ikke virkede som det skulle.
Men tak for de hurtige svar

/Anders
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:26 #12
Ja det med netkortet var først noget jeg ville have set på til sidst. Det er jo ret sjældent, det sker.
Avatar billede nimb Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:19 #13
et godt råd.. BRUG IKKE ME