Avatar billede peter1234 Nybegynder
30. september 2003 - 20:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne logon i XP Home

Hvordan får jeg XP Home til starte op direkte til skrivebordet uden at man skal logge on (der er ikke
adgangskode og kun en bruger).
Jeg har opdateret min fars computer manuelt med vigtige + sikkerheds opdateringer da han ikke har adsl. Derved er problemet opstået.
Jeg har ikke hans computer hjemme så der går evt. et par dage før jeg kan svare på om det har hjulpet
Peter
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. september 2003 - 21:00 #1
start->kør->control userpasswords2

fjern flueben i "brugere skal angive brugernavn og password..."
Avatar billede arlet Juniormester
30. september 2003 - 21:02 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2003 - 21:08 #3
Mange kan ikke finde ud af at sætte Windows 2000 op til at logge på automatisk, men det er dog muligt et sted i kontrolpanelet. Værre er det dog i Windows XP, hvor jeg ikke har fundet muligheden. Jeg har derfor lavet dette lille "registry hack", som du kan downloade. Dobbleltklik på filen, og sig ja til at du vil foretage ændringerne i registreringsdatabasen. Genstart pc'en og den skulle gerne logge på automatisk.

Inden du dog dobbeltklikker på filen, skal du lige skrive dit brugernavn og adgangskode i filen, der hvor jeg har noteret det. Du kan gøre det ved at åbne filen i notepad.

  "Registry hack" til Windows XP / Windows 2000
Type: Registry hack
Dato: Mandag d. 28-07-2003 10:48:44
Format: Reg fil (.reg)
Filstørrelse: 434 bytes
Downloadet: 62 gange

----- Tilføjelse -----
I Windows XP kan man i start --> kør skrive "control userpasswords2". Dette åbner dialogboksen, som er kendt fra Windows 2000. Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge...", vil man blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.

Kilde: http://www.riversen.dk/?id=tips#logon
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2003 - 21:08 #4
øv- sådan går det når man glemmer at opdatere ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2003 - 21:11 #5
og dog... riversen.dk er vist nede, så der hjalp jeg lidt alligevel :)
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2003 - 21:57 #6
En anden måde at gøre det på, med kun en administrator konto:
Klik på brugerkonti, klik på comp.administrator kontoen, klik på ændre min adg.kode, tast din nuværende kode ind OG lad være med at Skrive noget i ny adg.kode og heller intet i bekræft adg.kode - klik skift adgangskode.
Avatar billede arlet Juniormester
30. september 2003 - 22:05 #7
eller du kan installerer denne her http://www.systemsmedic.com/TweakUI.htm

gå ned i log on og sæt den op der, genstart, så virker det
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. september 2003 - 22:12 #8
kan dette bruges?

Vis ikke logon-scriptet under opstart
Dette tip er gældende for : Windows 2000, Windows XP.

Nedenstående indstilling styrer hvorvidt udførslen af logon-scriptet vises i det velkendte DOS-vindue under opstart :

Ved hjælp af regedit.exe finder du nøglen :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Policies\System

Tilføj eller opdatér værdien HideLegacyLogonScripts (DWORD) og sæt den til 1 for at slå indstillingen til (scriptet vises ikke), eller 0 for at slå den fra igen

Næste gang du genstarter Windows vil ændringen være trådt i kraft.
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. september 2003 - 22:55 #9
haverselv, der er generelt bare en dårlig ide, at have sin computer koblet på et netværk uden password.
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. september 2003 - 22:56 #10
-måden- at gøre det på, er at fortælle windows hvilken bruger/password den automatisk skal logge på...
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2003 - 08:34 #11
squashguy > enig, men nu svarer jeg jo på det han selv skriver:
(der er ikke adgangskode og kun en bruger).